Help laptop heeft kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dani28237

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Beste gebruiker van helpmij.nl

Bij een mislukte win7 installatie is mijn laptop overleden (lijkt er erg op).
Ik kan nu niet eens meer mijn windowsxp installatie doen aangezien hij bij het voorbereiden van de installatie op een blauwscherm met de melding: stop: 0x0000007b
Eerst toen ik dit niet kreeg kon ik ook niet installeren aangezien hij mijn hardeschijf niet meer kon vinden. Dus bij de vraag welk device ik wil gebruiken voor de instal is dat lijstje leeg.

Zonder een bootcd te gebruiken krijg ik de melding: bootmgr ontbreek druk ctrl alt delete om opnieuw op te starten.

Weeet iemand wat ik kan doen??:(:(:(:(:(

Ik wil gewoon mijn laptop weer draaiend hebben het liefst. Hij is namelijk ook net 1 jaar oud.

Alvast bedankt

Wat wil je nu installeren? XP of 7?

ik wil nu gewoon een schone xp install erop zetten.

maar ik krijg een bluescreen op het moment dat de xp de instalatie files aan het voorbereiden is..

Weet jij of je een IDE of een SATA schijf in je laptop hebt zitten?

dat is raar want XP kan nl. geen ide schijf lezen...
je moet in het BIOS de harddisk op IDE mode zetten

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een SATA schijf en moet je in je bios de harddisk op IDE mode zetten.
Na de installatie kan deze optie weer terug.

Klinkt misschien heel stom, maar waarbij zou ik deze functie moeten inschakelen?
Ik heb idd een sata schijf ;)

Start opnieuw op, druk vrijwel onmiddellijk F1 of Del bij een oudere pc of F2 bij een nieuwere waardoor je in het BIOS komt. Stel hierbij SATA als IDE in. (zie bijlage)

sata_as_ide_bios_01.jpg

Hey dorad,

nogmaals bedankt voor het helpen. Volgens mij heb ik dit al zo ingesteld maar ik ga het over 10 min ff proberen. Even snel wat eten en dan weer aan de slag.

Ik hou je op de hoogte ;)

Dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan