HELP laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

flauren

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Hallo,

Heb een groot probleem, tenminste voor mij dan...
Heb net windows 7 geinstalleerd en dat ging allemaal perfect.
Maar na de laatste opstart gebeurtenis krijg ik een opstart scherm met acer en een F2 toets om in te drukken.
daarna gelijk gaat het scherm op zwart met in de linkerboven hoek een knipperende cursor.
Daar blijft het er ook bij, kan helemaal niks meer ook geen F8 velige modus.
Pakt ook geen cd meer heb ik ook geprobeerd...

Help, wie kan mij hiervan redden...

Alvast heel veel dank ..

Fred

Dus met F12 kan je niet meer van de CD opstarten? Want dan is er toch echter iets miss en er van uit gaande dat je Windows 7 hebt zou ik ACER bellen om een RMA aan te melden.

Een herstel schijf zou gewoon moeten gestart worden ook als bijv de hardeschijf kapot is. Dus als je Acer in beeld krijgt druk F12. En kies van de DVD te starten. Maar een leeg scherm met enkel een knipperde cursor betekent gewoon dat de HDD leeg of kapot is.

Dus met F12 kan je niet meer van de CD opstarten? Want dan is er toch echter iets miss en er van uit gaande dat je Windows 7 hebt zou ik ACER bellen om een RMA aan te melden.

Een herstel schijf zou gewoon moeten gestart worden ook als bijv de hardeschijf kapot is. Dus als je Acer in beeld krijgt druk F12. En kies van de DVD te starten. Maar een leeg scherm met enkel een knipperde cursor betekent gewoon dat de HDD leeg of kapot is.

Nee had eerst vista en nu wilde ik 7 erop zetten kan alleen F2 gebruiken...

Ah sorry, ok dus F2 zou dan de BIOS zijn van mij weten.

Heb je daar ook de optie "Boot" of "Boot Priority" boven aan? Zo ja dan graag in deze lijst je CD Rom station als de bovenste zetten.

Jammer genoeg ben ik niet super bekent met ACER en hun BIOS dus ik hoop dat je met deze bericht een beetje verder komt

Ah sorry, ok dus F2 zou dan de BIOS zijn van mij weten.

Heb je daar ook de optie "Boot" of "Boot Priority" boven aan? Zo ja dan graag in deze lijst je CD Rom station als de bovenste zetten.

Jammer genoeg ben ik niet super bekent met ACER en hun BIOS dus ik hoop dat je met deze bericht een beetje verder komt

Ja dat klopt heb even gekeken bij boot priority en heb op 1 staan nu usb cdrom
2 ide 0 wdc
3 ide 1 mats
4 usb fdd
5 netwerk
6 usb hdd

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Dank Fred

Ok voordat je verder gaat, de Windows 7 dvd die je hebt, is het een upgrade of complete versie?

Als het een complete versie is dan zou hij nu de CD Rom station moeten opstarten als de dvd er in zit. Maar hebben wij het nu over een Netbook? Want ik heb een gevoel dat standaard deze PC geen CD rom station heeft omdat je USB - CDROM hebt als optie

Ok voordat je verder gaat, de Windows 7 dvd die je hebt, is het een upgrade of complete versie?

Als het een complete versie is dan zou hij nu de CD Rom station moeten opstarten als de dvd er in zit. Maar hebben wij het nu over een Netbook? Want ik heb een gevoel dat standaard deze PC geen CD rom station heeft omdat je USB - CDROM hebt als optie

Het is een complete versie van 7.
Het is een laptop acer 5715 z met cdrom speler
Heb het weer geprobeerd maar lukt niet snik

Ik denk dan toch dat we iemand moeten hebben die weet hoe het ge upgrade kan worden op een Acer. Ik kan alleen uitvinden hoe je de fabriek instellingen eventueel kan terug zetten in de handleiding.

Code:
Controleer de instellingen van de BIOS voordat u een herstelhandeling uitvoert.
1 Controleer of de functie Acer disk-to-disk recovery is ingeschakeld of niet.
2 Zorg dat de instelling D2D Recovery in Main op Enabled (ingeschakeld)
staat.
3 Verlaat de BIOS utility en bewaar de wijzigingen. Het systeem wordt
opnieuw opgestart.
Opmerking: Om de BIOS utility te activeren, drukt u op <F2>
tijdens de POST.
Het herstellen starten:
1 Start het systeem opnieuw op.
2 Terwijl het Acer logo in beeld is, druk op hetzelfde moment op
<Alt> + <F10> om het herstelproces te activeren.
3 Zie de instructies op het scherm om systeemherstel uit te voeren.
Belangrijk! Deze functie gebruikt 10 GB in een verborgen partitie
op de harde schijf.

Hier gevonden;
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_5715/manual/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan