[HELP]Legale W7 serial(invalid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricown

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Beste lezer,

Vorige jaar kocht ik een laptop met Vista, toen kreeg ik een legale Windows 7 van school. (ICT) Die zette ik toen op mij laptop maar die is vorige maand kapot gegaan en kreeg een nieuwe laptop met Windows 7. Toen dacht ik op mijn desktop staat nog Windows Vista, daar kan ik dan mooi Windows 7 opzetten, maar nu krijg ik een error dat het de serial niet klopt =S Terwijl het een legaal exemplaar is, met een serial die daarvoor gewoon altijd werkte. Kan ik hier wat aan doen of moet ik contact nemen met microsoft? zo ja, is er een contact e-mail?

Groeten,

Ricardo

je hebt waarschijnlijk een OEM versie, geleverd door de fabrikant van de pc. Die versies van windows hebben meestal een soort ingebouwde check, om te zien of ze inderdaad op product X van fabrikant Y worden geinstalleerd. Die kan je dus niet zondermeer gebruiken op een andere pc.

Die OEM check is wel te omzeilen, maar dat is niet helemaal legaal, en dat onderwerp is dus niet ter discussie op het forum.

Wat je wel zou kunnen proberen, is een telefonische validatie doen. als het goed is, krijg je de optie om OF via internet, OF via telefoon je Windows te registreren. Misschien lukt het op die manier.

Beste lezer,

Terwijl het een legaal exemplaar is, met een serial die daarvoor gewoon altijd werkte. Kan ik hier wat aan doen of moet ik contact nemen met microsoft? zo ja, is er een contact e-mail?

Groeten,

Ricardo

Contact opnemen met Microsoft zal weinig uithalen, een OEM versie mag je maar eenmalig op 1 systeem gebruiken.

Je hebt hem toch met een OEM cd geinstalleerd, en niet met een retail?

Ik heb een cd van school gekregen(via MSDN van mijn school) en die op me laptop gezet, maar die was kapot gegaan dus heb een nieuwe gekregen met windows 7 van de winkel. Nu heb ik het exemplaar van WIndows 7 van school op mijn desktop proberen te zetten en zegt die dat mijn code niet goed is terwijl ik 'm altijd voor me laptop gebruikt hebt. Maar ik kan nergens een telefoon nummer vinden van microsoft, om dit probleem te verhelpen =[

Opgelost telefonische activatie! =]

edit: ik heb de code die ik van die vrouw kreeg aan de telefoon niet opgeschreven ging heel snel! is dat erg? voor de volgende keer als ik 'm op een andere pc installeerd, of moet ik dan gewoon weer via de telefoon doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan