Help me alfjeblieft!

Status
Niet open voor verdere reacties.

aryans

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2016
Hoi,

Ik wil heel erg graag van mijn c drive een d drive maken want door een fout door het ge*** van mij is mij usb oppeens mijn c drive geworden dus daarom hoopte ik dat mij d drive als c drive gebruikt kan worden want die heeft veel meer space!

Groeten Aryan

Gooi het in de groep.....
Geen touw aan vast te knopen.

Waar gaat dit over?
Is het een PC of laptop?
Waar zie je die schijfletters?
Je kun geen schijfletter veranderen van een draaiend OS.

Maar goed, leg het eens voor anderen duidelijk uit.

Blijft de vraag wat je nu wilt, een Windows 7 of later staat altijd op de C:.

het hele verhaal

Ik wou een game downloaden maar de game had 64 bit nodig en ik had 32 bit dus ik zocht een video op op youtube en zag een goede tutorial, toen ik de stappen van de video deed moest ik naar de bios dus ik ging daar naar toe en was allemaal **** die ik niet begreep maar er stond oppeens download windows 10 dus ik blij het downloaden. Alles was gelukt ik had windows 10 en 64 bit maar het probleem is dat mijn hele c drive vol is. Tijdens dat hij aan het updaten was had ik een back up van mijn pc met een bios er in voor de zekerheid. Dus ik denk dat mijn pc de usb gebruikt als de c drive. Sorry ik weet niet heel veel van pc's en alles.
by the way ik heb nu windows 10 met 64 bit

Ik hoop echt dat u me kunt helpen.

Dat is geen screenshot van schijfbeheer.
Schijfbeheer ziet er zo uit:
schijfbeheer win 10.png

Die is niet van schijfbeheer maar dat maakt niet uit, je hebt windows op de cache SSD geinstalleerd.
Begin overnieuw met installeren en zet windows op de harde schijf en niet op de cache ssd.

Weet alleen niet hoe je erna de SSD als cache instelt, vermoedelijk met de Intel Rapid Storage.

Heb je een legale key voor die W10 64bit?

Welk exacte HP is het? alle nummers vermelden.

Nog een dynamische schijf ook, wat een rommeltje.:eek:

Maare, lees m'n voorlaatste reply.

klinkt makkelijk maar is moeilijk

Ik heb geen key
en hoe kom op het hp nummer?

Dat kan niet

Ja dat is het probleem mijn c drive dus mijn usb zit vol met windows file's er is iets mis gegaan toen ik 64 bit en windows 10 instaleerde.

Hier een foto!

ll

Bijlagen

• Screenshot (3).jpg
    Screenshot (3).jpg
    84,5 KB · Weergaven: 44
Weet niet wat ik met die afbeelding nu moet.
Mag alles eraf?

Bij een herinstallatie kies je niet voor de SSD maar voor de harde schijf.
Koppel voor de zekerheid de SSD af en zet al je bestanden die je wilt bewaren op een externe schijf.

Hoe die harde schijf dynamisch komt is mij een raadsel maar alle partities moeten worden verwijderd, laat windows zelf bij installatie de schijf indelen als alles eraf mag, kun je later de hele grote C: delen en meerdere partities/schijfletters van maken indien gewenst.

Je kunt hem ook van te voren omzetten met Minitool naar een standaard schijf

Nog beter: ga naar iemand toe die er verstand van heeft of loop een winkel PC-Dokter in.
Dan weet je zeker dat het goed komt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan