Help me computer start niet meer op HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

boudy2

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Berichten
10
Beste mensen,

Ik zit echt met een groot probleem want nu kan me computer niet meer opgestart worden.

Ik weet niet wat er precies is gebeurd of dat ik wat fout heb gedaan maar vanmorgen starte ik de pc op en doen kwam er een melding dat hij dingen niet goed kon op slaan in C:\$MFT ik weet niet wat het betekend of de fout is. daarna toen ik even op reset druk starte hij niet eens meer op maar kreeg ik een melding dat is de master cd erin moest doen maar nou is me vraag. BEN IK NU AL ME GEGEVENS KWIJT het is een HP computer.

KAN IEMAND MIJ aub helpen.

Alvast bedankt,

UPDATE:
BESTE MENSEN,

Sorry ik heb niet veel verstand van computers enz kan iemand mij vertellen hoe ik een backup kan maken als de computer niet goed opstart.
 
Laatst bewerkt:
BESTE MENSEN,

Sorry ik heb niet veel verstand van computers enz kan iemand mij vertellen hoe ik een backup kan maken als de computer niet goed opstart.
 
Een backup moet je eigenlijk maken als je pc nog goed werkt.

Als je pc niet meer werkt is een backup maken dus ook lastig/onmogelijk.

Ik heb gisteren via een recovery bij kennissen op een hp computer een systeemherstel gedaan en daar bleven documenten, foto's en dergelijke (ook accounts) gewoon bewaard.

Ik had altijd begrepen dat je weer een schone fabrieksinstallatie krijgt. Nu weet ik niet of het toeval is dat alles bewaard bleef of dat dat normaal is.

Misschien dat anderen daar ervaring mee hebben.
 
Bedankt

Maar wil het wel zeker weten want straks ben ik al mij bestanden kwijt. Maar in het begin geef hij iets met zoeken of iets doen met parties maar ik weet niet of ik dan verder moet gaan. Want straks verwijderd hij alles gelijk.

Groet,
 
Geplaatst door Tanja1968
Een backup moet je eigenlijk maken als je pc nog goed werkt.

Als je pc niet meer werkt is een backup maken dus ook lastig/onmogelijk.

Ik heb gisteren via een recovery bij kennissen op een hp computer een systeemherstel gedaan en daar bleven documenten, foto's en dergelijke (ook accounts) gewoon bewaard.

Ik had altijd begrepen dat je weer een schone fabrieksinstallatie krijgt. Nu weet ik niet of het toeval is dat alles bewaard bleef of dat dat normaal is.

Misschien dat anderen daar ervaring mee hebben.


Hebben hier mensen meer ervaring meer want ik stop namelijk de recovery cd er gelijk in en hij gaat aan de slag terwijl je normaal altijd toch een melding krijgt met 'alle gegevens worden hersteld van de schrijf of verwijder of zo.
 
Gebruik je Windows XP?
Zo ja,
2) XP installeren/repareren vanaf de bootable Windows XP-CD
N.B. U moet wel in het bezit zijn van de originele XP-CD (HomeEdition of Professional) van Microsoft, want met een zgn. 'Recovery-CD' van uw Computer-leverancier werkt dit niet.
Allereerst moet u even de "Bios" induiken. Doorgaans komt u daar door direct na het aanzetten van de computer op de "Del-toest" te hameren (Soms echter een ander toets bv. "F1").
Ga op zoek naar de BOOT-volgorde (meestal A,C,CDRom of C,A,CDRom) en wijzig deze zodanig dat het CDRom-station het éérste bootdevice wordt.
Leg voordat u de Bios afsluit via "Save & Exit" (of F10) en de computer zal gaan herstarten. de XP-CD in de juiste CD-lade en sluit deze.
De computer zal nu proberen te booten vanaf de CD. Er verschijnt de volgende mededeling op uw scherm : "Druk op een toets als u de Computer vanaf cd-rom wilt opstarten". Dit moet u wel snel doen anders zal de computer de CD overslaan en alsnog vanaf de harde schijf gaan opstarten.
Nadat u op een toets heeft gedrukt verschijnt eerst de mededeling: "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" en daarna verschijnt het blauwe scherm " Windows Setup". Onderaan het scherm ziet u twee mededelingen, waar u in dit geval niets mee moet doen: "Druk op F6 om een niet-Microsoft SCSI/RAID-stuurprogramma te installeren" en even later "Druk op F2 voor automatisch systeemherstel". Niets doen en rustig afwachten.
Vervolgens ziet u dat er de nodige bestanden worden geladen en dan verschijnt er een nieuw scherm, waarop u drie keuzen krijgt:
Druk op 'Enter' voor het installeren van Windows-XP
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren
Druk op 'F3' om af te breken.
Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel. U drukt gewoon op . Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agreement" dat u door een druk op 'F8' kunt passeren, waarna u een overzicht krijgt van uw partities. Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd. Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.

Succes !

Voor meer en uitgebreidere informatie:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;315341
bron:
http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipjan2004.htm

Ik heb dit zelf net gedaan. Een nadeel je krijgt inprincipe een "schone" installatie. Daarmee wil ik zeggen dat je account enz. verdwijnt en je dus opnieuw begint, maar je "oude" account mappen kun je nog wel bereiken. Ik kon ook m'n documenten enz weer terug vinden.

Let op,
tijdens de installatie krijg je op welke partitie je Windows wilt installeren. Doe dit op dezelfde partitie als je huidige installatie. Laat de setup ook niets formateren!!!.
 
Bedankt man!

Maar ik heb niet de XP-CD maar de recovery cd dus eigenlijk heb ik er niet veel aan. Heb zelf niet veel verstand van computers.

RECOVERY CD;
Dus betekend dat hij dan alles wist of alleen de instellingen en enz op de computer maar de gegevens blijven erop staan. of is dit niet zo

groet,
 
Ja klopt als je computer aanzet en je druk bij HP computer op f10 dan ga je auto.m naar een herstel/recovery gedeelte. Maar daar geven ze aan dat je een herstel cdrom erin moet doen maar die heb ik niet.


WAT MOET IK DOEN?
 
Goed zoeken? Ik denk toch echt dat als hij om een cd vraagt dat je hem gehad moet hebben. Je hebt tenslotte een voorgeinstalleerde versie.:)
 
Oke weet je dit toevallig:

Heb je recovery cd erin gedaan maar nou geeft hij 2 opties aan:

DRUK H voor standard systeem Herstellen opties.

of

DRUK F om de disk te formatteren en systeem herstellen volledig uit de voeren. alle gegevens gaan verloren.

WAT MOET IK DOEN. WAT BETEKEND PRECIES FORMATTEREN ENZ. IK WIL ME BESTAND HOUDEN. DUS WELKE MOET IK KIEZEN?
 
Optie F moet je zeker NIET doen want dan ben je zowieso alle gegevens kwijt.

Optie H blijft dan over maar ik heb zelf die optie niet gehad dus kan ik niet bevestigen of dan alle data bewaard blijft.
 
Nog andere mensen die hier een MENING over hebben of me kunnen adviseren?


A.U.B


=============

ER IS IETS FOUT MET ME BOOT VAN DE COMPUTER

Dit geef ie aan:
Disck boot failure

WIE KAN ME HELPEN?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door boudy2
Nog andere mensen die hier een MENING over hebben of me kunnen adviseren?


A.U.B


=============


Zo te zien start die hd niet op omdat de bootsectie mist of defect is. Wat ik in dit geval zou doen is even de harddisk eruit halen en als 2e harddisk in een andere pc te hangen. (wel ff de jumper achter op de hd omzetten op slave)
Zo kan je in ieder geval je bestanden weer terug krijgen.
Daarna weer terug zetten en dan kan je altijd nog 1 of andere repair proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan