help me??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob538

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
hallo,
ik ben net begonnen met een verhalen website , ik heb de verhalen wel maar weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. mijn probleem is het volgende:
ik wil op de hoofdpagina de catogerieen van de verhalen plaatsen, dus als mensen op een catogerie klikken wil ik dat ze in een menu komen nog steeds op de hoofdpagina.. en dat ze dan kunnen kiezen uit de verhalen van die catogerie dus ik wil niet voor elk verhaal een nieuwe pagina laten openen want dan moet ik echt 100 of meer paginas aanmaken en dat is niet de bedoeling kan iemand mij vertellen hoe ik iets makkelijks kan doen zonder zoveel paginas aan te maken ?

maak gebruik van frames (inline frames)

via frontpage kan je gewoon een inline frame invoegen, laat dan in die frame elk verhaal laden.

Hoe dat met Inline Frames werkt weet ik niet, maar het volgende wel.

Je kunt in Frontpage ook gebruik maken van bladwijzers.

Maak ik zelf nu ook gebruik van. De Index en verhaaltjes kun je gewoon op 1 pagina houden.

Selecteer dan de kop van een verhaaltje en klik op Invoegen -> Bladwijzer. Je kunt nu een naam kiezen (het geselecteerde staat al voorgedrukt) en klik op OK.
Doe deze handeling bij de kop van elk verhaaltje.

Bij de index kun je nu elke titel koppelen aan de Kop van het betreffende verhaal waardoor het verhaaltje gelijk bovenin de pagina verschijnt.
Dit doe je door bij de Index het verhaal te selecteren en in de werkbalk op de knop voor Hyperlink te klikken.
Zoek in de lijst naar het betreffende verhaal en klik op OK.
Als je dan op die regel in de INdex klikt zal hij naar het begin van dat verhaal springen.

Het is wel handig dat alsj je veel verhalen hebt onder aan elk verhaal een Bladwijzer Terug of Home te maken zodat de bezoeker gelijk weer terug kan naar de Index.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan