!!! HELP !!! melding CPU overheated, PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nephews

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
!!! HELP !!!

Twee minuten nadat ik mijn pc vanmorgen aangezet had, ging hij vanzelf uit. Toen ik hem weer aanzette kreeg ik een melding CPU previously overheated, press F4 to continue. F4 gedrukt en er gebeurde weer hetzelfde. Schoonmaken die hap, teveel stof dacht ik. Kast open geschroefd, alles schoongemaakt, druk op de aanknop, doetie helemaal niks meer. Lampjes branden wel, maar dat was het dan ook. Als ik de 0/1 knop achterop van 1 naar 0klik, maakt de fan wel nog enkele omwentelingen.

Het is een P4 uit 2002, meer gegevens heb ik helaas niet. Zover als ik kan zien is naar mijn mening alles nog goed aangesloten.

Is mijn fan kapot of is het mijn moederbord of wat kan het zijn? :confused:

Heb je voor dat je ging stofzuigen wel de comp van het stroom afgehaald? Een kleine schok vai statische elektriciteit kan al voldoende zijn voor een kapot moederbord.

Kan je nog wel in de bios komen?

maakt de fan van de voeding nog enkele omwentelingen.....als die stil staat dan is je voeding naar de knoppen.

Ja de stroom was eraf. En als ik de PC aanzet brand het lampje wel (van de aan knop en een led op de printplaat), maar gebeurt er helemaal niks. Als ik dan vervolgens de 0/1 knop achterop de pc op 0 zet, gaan de lampjes uit en maakt de fan een paar omwentelingen, terwijl de fan normaal stil staat

Stofzuigen in je pc is het zelfde als even een Dynamiet staaf aansteken en deze in je kast laten ontploffen.
Al doe je ook de stekker er uit je wekt altijd statische elctra op met de stofzuiger.
Gewoon voor zichtig met lucht uitblazen dmv compressor met niet te hoge druk of speciale spuitbus geeft de minste problemen of met een kwastje de stof weg halen.

niemand die kan zeggen wat er stuk is dus...jammer :shocked:

Heb je al gekeken of er niets los zit, misschien een draad los getrokken van je koeler.

Bios al een keer gereset, dmv de knop batterij een tijdje te verwijderen of even een jumperje omzetten. WEL DE STEKKER UIT JE PC DOEN ALS JE DIT DOET.!!

Voeding zit die wel goed aangesloten.

Ondertussen heb ik de fan uitgebouwd en getest, die doet het nog. Ik heb van een andere PC het moederbord en processor gepakt en ingebouwd. Als ik dan de stroom erop zet doetie het voor een paar seconden en dan is het ook gedaan. Moederbord doet het wel weer in die andere PC.

Zou het kunnen dat de voeding stuk is of heeft iemand nog andere ideeen?

En nogmaals, hij doet helemaal niks meer dus kom niet in de bios en alles was goed aangesloten

Lijkt mij een voedings probleem, probeer eens een andere voeding.

Laatste vraag dan: moet ik bij het kiezen van een voeding nog ergens op letten en kan ik die fan gewoon zomaar terug plaatsen of moet ik nog een koelingpasta gebruiken...

Alvast bedankt voor een reactie.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan