help met aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDeeJay

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
hallo,
ik ben van zin een nieuwe laptop te kopen

mijn budget bedraagt +/- 900 euro en reis vaak dus heb ik een laptop en geen desktop nodig

ik speel regelmatig spelletjes en heb mijn oog laten vallen op apb (all points bulleting)

(requirements staan beneden)

had iemand mishien een idee voor een leuke laptop? want de mijne is sterk aan het verouderen heb zelf al een oogje op deze

http://www.laptopshop.nl/product/104526/category-45702-laptops/asus-a52jb-sx089v.html#specificaties

maar ik weet niet of hij voldoet en of jullie mishien nog betere ideeên hebben

weet zelf niet veel over hardware daarom dat ik jullie hulp hier over vraag

EDIT: de laptop dient voornamelijk voor surfen en gamen

The current minimum hardware reuirements for APB are:

AMD's Athlon 64 X2 5000+ (2.6ghz) or Intel Core2 Duo 2ghz or equivalent
2GB Main Memory
ATi x1900 XT 256 MB or Geforce 7800 256 MB or equivalent
256kbit/sec internet connection
The current recommended hardware reuirements for APB are:

AMD Phenom X4 9850 or Core2 Quad 2.4Ghz or equivalent
4GB Main Memory
ATi HD2900 XT 512MB or Geforce 8800 512 MB or equivalent
20GB free disk space
XP x32 / Vista x64 (Vista 32 not yet advisable) / Windows 7 X64
These requirements are subject to change without notice.

Laatst bewerkt:
Genoeg ideetjes, maar jou portemonnee wordt de bottleneck.
De eisen die jij beschrijft, (optimaal) daar lusten de honden geen brood van. (processorsnelheid en videokaart)

De machine die je linkt voldoet sowieso qua videokaart niet, zelfs net wel / net niet aan de minimumeisen. Zoek de respectievelijke videokaarten hier maar eens op.

Laatst bewerkt:
Dan heb je vast de videokaart niet opgezocht in het linkje dat ik postte?

dus ik zal apb niet kunnen draaie met deze pc?

en voor die prijs zal ik er ook niet komen zeker?

Punt is een beetje dat jij een game noemt die voor optimaal spelplezier nogal wat eisen aan de hardware stelt. (Bijv. een 'vette' core2 duo of zelfs en Quadcore; mág het even ?) Als je genoegen zou nemen met een iets lagere speelkwaliteit zou het wel gaan lukken. Daarnaast, laptops zijn per definitie niet gemaakt om te gamen. Er zijn wel laptops waarop prima gespeeld kan worden alleen kom je dan qua prijsklasse ergens tussen de 1000 en 3000 euro uit.

Laatst bewerkt:
Dollars ? Dus uit de VS. Wat dacht je van importkosten / BTW ?

Heb je deze pagina gezien? Daar staat een héle leuke Asus, in Euroos / in Nederland. (3e van boven)

Laatst bewerkt:
dankje gast0225 ik had de Asus G51JX-SX251V ook al op het oog momenteel ik had hem gezien voor 900 euro op een site in eindhoven maar die is gistere verdwenen :confused: nu heb ik hem voor 966 zien staan

en de SX310 kost maar een 50 euro meer en het enige verschil is dat de processor een i5 450M is I.P.V. een i5 430m weet niet wat dit betekent)

en zouw je eerder voor een ATI Mobility Radeon HD 5650 gaan of eerder de GeForce GTS 360M want de laptops met de ati scheelt me wel een 150 euro

Kijk bij Intel voor de exacte verschillen tussen de 2 processors.
Wat de videokaarten betreft ontlopen die 2 elkaar niet veel.
De Nvidia is een 'tikje' sneller, deze wordt geclassificeerd als een lage classe 1 kaart, terwijl de Raedon in de top van de classe 2 kaarten zit.

Het is maar net of je er het extra geld voor de Asusover hebt die net wat beter is dan de 2 die ik heb voorgesteld, maar hiedoor zal je dan wel dieper in je buidel moeten tasten.

Ik zou persoonlijk voor de Asus gaan wanneer ik er het geld voor heb, maar wil je voor de laagste prijs de meeste kwaliteit dan zou ik voor de Toshiba of Sony gaan :)

Succes met je keuze :)

ok dankje wel voor de hulp , ik ga voor de asus gaan en heb tog wel een pak geleerd over grafishe kaarten ^^

ik ga hem via een webschop bestellen en hoop dat alles goed gaat anders maak ik tog gebruik van de koop op afstand wet want webschops kunnen wel eens lastig doen met aftersales

Dankje voor alle hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan