• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help met =ALS formule!

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmike

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Goeiemorgen,

Weten misschien als ik uit cel E2 een van deze woorden kies (dmw. keuzemenu):

Code:
Albanië;Andorra;Armenië;Azerbaidzjan;België;Bosnië-Herzegovina;Bulgarije;Cyprus;Denemarken;Duitsland;Estland;Faeroer;Finland;Frankrijk;Georgië;Gibraltar;Griekenland;Hongarije;Ierland;IJsland;Italië;Kanaaleilanden;Kazachstan;Kirgizstan;Kroatië;Letland;Liechtenstein;Litouwen;Luxemburg;Macedonië;Malta;Man;Moldavië;Monac;Nederland;Noorwegen;Oekraïne;Oezbekistan;Oostenrijk;Polen;Portugal;Roemenië;Rusland;San Marin;Servië en Montenegr;Slovenië;Slowakije;Spanje;Tadzjikistan;Tsjechische Republiek;Turkmenistan;Vaticaanstad;Verenigd Koninkrijk;Wit-Rusland;Zweden;Zwitserland

Zonder puntkomma's uiteraard,

Dat dan in cel J2 0,72 komt te staan, en als ik dat niet kies dat er dan 0,92 komt te staan.

Alvast bedankt, Mike!

*zie bijlage

Bijlagen

Hallo Mike,

Zet op het blad Macro in de kolom B achter ieder land het bedrag
en in K2 de formule =ZOEKEN(E2;Macro!$A$1:$B$239)
Je bent dan vrij om eventueel nog per land verschillend bedragen in te vullen.

Beste djmike ;)

Zet in K2 de volgende formule en sleep deze naar beneden.

Code:
=ALS(E2="";"";ALS(E2="Nederland";"0,72";"0,92"))

Tenzij er andere bedragen zijn dan die voor Nederland.
Dan de suggestie van Thoralf.

Groetjes Danny. :thumb:

Heel erg bedankt jullie twee,

Maar als ik de formule en optie van Thoralf gebruik, dan kloppen alleen de eerste 3 die ik kies in het menu, hoe kan dat? Bij de rest geeft ie standaard 0,95 aan, ook al heb ik het goed achter het land gezet...

(Zie nieuwe bijlage bij dit bericht)

Bijlagen

Hallo Mike,

Dat komt omdat je tabel op het blad Macro niet gesorteerd is op de inhoud van de eerste kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan