Help! met bad video card driver error

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gevoelsmatig heb ik het idee dat je laptop zodanig oud is dat die helemaal niet geschikt is voor minecraft (ook niet voor Windows 7, trouwens). Er zit een geïntegreerde grafische kaart in, met 2 opties:
ATI MOBILITY ™ RADEON™ 9700 of (misschien) als onderdeel van een Intel® 855GME of 852GM chipset
Voor de ATI Radeon kun je (via Internet Explorer) de volgende website bezoeken: http://catalog.update.microsoft.com
Zoek daar naar: ATI Radeon Mobility 9700
Er zijn dan ook Windows 7 drivers te vinden.

Mocht je nog de handleiding nodig hebben van je laptop: hier
Daar heb ik ook de specificaties uit gehaald.

Succes,

Tijs.

om daar nog even op terug te komen
Ik wil niet vervelend doen maar dat ding draait als een gek zo goed met windows 7
ik snap het niet maar hij is echt snel

groetjes melvin

haha ik wel, Memory: 1280MB RAM
Available OS Memory: 1262MB RAM
die windows 7 zal wel enorm! afgeslankt zijn :P

kan best maarja hij loopt goed maar ik wil nog wel even hulp met die ene site hierboven van die driver want ik wil uitpakke zegt ie dat het bestand beschadigt is dat is dan de microsoft site:P

die driver bestaat niet voor windows 7 denk ik

maar op die site waar ik naar moest zoeken die ATI Radeon Mobility 9700 staat wel voor windows 7

@royb3: Doe maar eens precies de stappen die ik aangaf voor op de website van Microsoft. Je zult zien dat er wel degelijk Windows 7 drivers staan (2, namelijk eentje van 10 MB en eentje van 20 MB).

@MelvinRSD: Ik heb zojuist de grootste van de 2 genoemde Windows 7 drivers gedownload (die van 20,3 MB). Als je daarna naar de map gaat waar het is gedownload, dan zie je daar een .cab bestand staan. Als je die opent (=dubbelklikt in Verkenner) dan zie je de inhoud (=aantal bestanden). Kopieer die bestanden naar een nieuwe map, en update de videodriver via Apparaatbeheer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
mischien een rare vraag maar zou je me kunnen helpen in teamviewer + die bestanden dan downloaden?

Dat kan. Kom maar naar de Helpmij chat, en geef mij de teamviewer code + pin even door.
Voorbeeld: Stel dat teamviewer code + pin zijn: 123456789 4321
dan en even via /to dnties 123456789 4321
intypen in de chat en versturen.

Tijs.

Er zit geen ATI Radeon kaart in, maar iets van Intel (955 of 952 chipset, zie een van mijn vorige postings). Daar zijn (in ieder geval bij Intel) geen drivers voor te krijgen voor Windows 7.

Tijs.

nee niet?
Video Subsystem ATI Radeon Mobility 9700 with 64MB

@royb3: we hebben de kenmerken van die videokaart achterhaalt, en het is een Intel, geen ATI.

Tijs.

aj, volgens de site zit er een intel in en die ati?
acer.com heet dat

Bij merk-fabrikanten kan het altijd voorkomen dat er meerdere typen chipsets, grafische chips, draadloze componenten etc. worden gebruikt.

Tijs.

in hetzelfde model? het is sub!system, doet mij vermoeden als extra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan