Help met Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasperix

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Om te beginnen iedereen very merry X-mas and a whoopy new year gewenst. Nu mijn vraag. Ik heb vanmiddag nog net voor de kerst een computer aangeschaft, een HP Pavilion a350nl. Ik ben een beetje aan het surfen op de ondersteuningspagina van HP voor dit type, kom ik een upgrade tegen de bios van het moederboord, te weten een Asus A7N8X-LA. Ik proggie gedownload en geinstalleerd, gaat allemaal goed. Computer opnieuw opstrarten...... Ja......
Computer start nog wel op, loopt alle schijven na en blijft daarna zwart.... Gaat zelfs weer uit!!! Verkeerde bios update dus. Is er iemand die mij uitleggen hoe ik dat zo op kerstavond nog kan verhelpen, bestaat er een misschien een bios recovery prog???
Alvast bedankt voor de aandacht

Weet je zeker dat het echt een verkeerde BIOS update was? Kan je nog in de BIOS komen?

Als het inderdaad de verkeerde update is, dan geef ik je weinig kans op herstel.

p.s. Waarom trouwens gelijk een BIOS update uitvoeren?

Help bios

Tja waarom bios update, dat vraag ik me nu ook af..... Sommige lessen worden duur betaald
Nee kan helemaal niet meer in bios komen, beeld blijft helemaal zwart.....

Kijk eens of een bios reset nog wil helpen.
Batterij eruit of d.m.v jumper, zie handleiding.

Controleer ff het volgende: Zit er in je systeem een passieve processor koeler? Als je zeker weet dat er een passieve koeler op zit kun je het volgende proberen.

1 > Zet de PC helemaal uit
2 > Zet hem aan en druk herhaaldelijk op F11 totdat je in de bios komt.
3 > Ga met pijltje naar rechts (weet niet hoe dit tabblad heet)
4 > Ga naar de sectie hardware monitor
5 > Zet daar de Check voor de eerst Fan uit en de Check voor de 2de Fan aan.
6 > druk op F10 om de settings op te slaan en klaar ben je

Door dat je een bios update hebt gedaan is er een setting in de bios veranderd die controleert of de Processor koeler wel draait.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan