help met een geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

white

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
had een onboard soundkaart ac,97 op een via apollo pro,die heb ik op het moederboard uitgeschakelt door een jumper om te zetten heb ik uitgeprobeert door de pc aan te zetten en hij begint met het zoeken naar een driver voor die oude soundkaart,omdat ik niet zeker was of het om die jumper ging,gelukkig geen geluid.
pc afgesloten nieuwe kaart geinstalleerd pc aangesloten aangezet en ik heb geen beeld pc start niet op gaat wel aan maar blijft hangen monitor gaat niet aan wat moet ik doen?heb de kaart er weer uitgehaald doet het weer prima heb gekeken in de bios zie geen sound on board staan zodt ik die ook kon uitschakelen help pls heb een sb5.1ldigital life

Wat voor moederbord heb je? Wat zijn de gegevens van je pc?

Operating System Microsoft Windows ME
OS Service Pack None
Internet Explorer 5.50.4134.0100 (IE 5.5 - Windows Me)
Computer Name CC3733-A
User Name brummer

Motherboard
CPU Type Intel Pentium III, 500 MHz (5 x 100)
Motherboard Name PCPartner AP133AS1/AP133AS3/AP133BS1/AP133BS3/AP133MS1/AP133MS3/APPAS1/APPAS3/APPBS1/APPBS3/APPMS1/APPMS3/VIA955D/VIB887D / A-Trend ATA-V930-SX0 / Octek Rhino i845GL-M4E
Motherboard Chipset VIA VT82C693A Apollo Pro133
System Memory 288 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (09/21/99)
Communication Port Communicatiepoort (COM1)
Communication Port Communicatiepoort (COM2)
Communication Port Printerpoort (LPT1)

Display
Video Adapter Diamond Viper II Z200 for Windows 98
3D Accelerator S3 Savage2000
Monitor Panasonic E70i (TX-T7F22) [NoDB] (9349792)

Multimedia
Audio Adapter Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371) Sound Card

Storage
Floppy Drive GENERIC NEC FLOPPY DISK
Disk Drive GENERIC IDE DISK TYPE47
Optical Drive 54X CD-ROM (54x CD-ROM)
Optical Drive SAMSUNG CD-R/RW SCW-230

Partitions
C: (FAT32) 12930 MB (7719 MB free)

Input
Keyboard Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord
Mouse Logitech-compatible Mouse (PS/2)

Network

Primary MAC Address 00-50-DA-6E-C9-5D
Network Adapter 3Com EtherLink PCI
Network Adapter PPP Adapter.
dit genoeg?ben van plan met mijn vakantiegeld deze zomer een nieuwe mainboard te kopen en grafische kaart.....dat duurt nog wel even

dat is die onboard sound kaart oftewel dat is die hij vond nadat ik mijn nieuwe kaart eruitgehaald heb,die mijn pc niet liet opstarten.
hij starte op en vond nu deze drivers,zonder dat die nieuwe kaart erin zat

Geplaatst door white
dat is die onboard sound kaart oftewel dat is die hij vond nadat ik mijn nieuwe kaart eruitgehaald heb,die mijn pc niet liet opstarten.
hij starte op en vond nu deze drivers,zonder dat die nieuwe kaart erin zat

Je moederbord heeft een VIA-chipset. Vrijwel vaak zit er dan altijd ook een VIA AC'97 onboard-geluidskaart op.

Volgens mij is die SB128 toch een losse geluidskaart die in je pc zit hoor. Controlleer dat nog es goed.

weird heb drivers verwijderd pc opnieuw opgestart oude soundkaart via mainboard (jumpers )uitgeschakeld nieuwe kaart zit er nog niet in en hij zoekt nieuwe drivers voor mijn soundkaart
volgens aparaatbeheer geeft hij creative adiopci(es1371,es1373)(wdm)aan en via aida32 Creative SB128(ensoniq1371)soundkaart aan
probeer mijn kaart nog eens te installeren

Geplaatst door white
weird heb drivers verwijderd pc opnieuw opgestart oude soundkaart via mainboard (jumpers )uitgeschakeld nieuwe kaart zit er nog niet in en hij zoekt nieuwe drivers voor mijn soundkaart
volgens aparaatbeheer geeft hij creative adiopci(es1371,es1373)(wdm)aan en via aida32 Creative SB128(ensoniq1371)soundkaart aan
probeer mijn kaart nog eens te installeren

Heb je dan al gekeken wat voor (losse) kaarten in je pc zit? De SB128 is een losse geluidskaart die je dus uit je pc kan halen.

ik heb het al voor elkaar...*diepe zucht*.
de kaart die hij aangaf was wel die onboard soundkaart prolly een speciale uitvoering van een moederboard.deze was voorzien van creative chips waarschijnlijk van die sb128

sorry ik had de verkeerde manual gedownload van pcpartners.com er zijn zovele soorten apollo pro 133 mainboarden,heb wat dieper gesnuffeld in het prog van aida32 en gekeken op die site van pc partners.com en heb de juiste gevonden er was nog een jumper die omgezet moest worden,waarschijnlijk dat ik hem daarom niet in de bios kon uitschakelen.
heb het voorelkaar, bedankt
dang word toch tiet veur ne niewe moederbord met aalles drop en dran wat dach ie van Gigabite?
hey bedankt

Geplaatst door white

dang word toch tiet veur ne niewe moederbord met aalles drop en dran wat dach ie van Gigabite?
hey bedankt

Moet je maar ff een nieuw topic voor aanmaken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan