• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help met formule Index met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Hallo,

Krijg deze formule niet helemaal juist.
Krijg als resultaat #VERW!
Wie kan mij raad geven?

=TEKST.SAMENVOEGEN(INDEX($AH$4:$AL$49;VERGELIJKEN('1'!$A25;$AG$4:$AG$49;0);VERGELIJKEN(A26;$AG$4:$AG$49;0);VERGELIJKEN('Gegevens Info'!$B$21;$AH$2:$AL$2;0));" ";'1'!$B25;AFRONDEN('1'!$C25;0))

Bedankt.

Als ik de formule probeer na te spelen, dan lijkt het er op dat het deel
VERGELIJKEN('Gegevens Info'!$B$21;$AH$2:$AL$2;0)
in jouw formule een waarde groter dan 1 oplevert. Dit, terwijl je slecht 1 bereik definieert in het eerste argument van de functie INDEX.

Of een andere oorzaak:
Je hebt een haakje op de verkeerde plaats gezet en je bedoelde dit:
=TEKST.SAMENVOEGEN(INDEX($AH$4:$AL$49;VERGELIJKEN('1'!$A25;$AG$4:$AG$49;0);VERGELIJKEN(A26;$AG$4:$AG $49;0));VERGELIJKEN('Gegevens Info'!$B$21;$AH$2:$AL$2;0);" ";'1'!$B25;AFRONDEN('1'!$C25;0))

in plaats van dit:
=TEKST.SAMENVOEGEN(INDEX($AH$4:$AL$49;VERGELIJKEN('1'!$A25;$AG$4:$AG$49;0);VERGELIJKEN(A26;$AG$4:$AG $49;0);VERGELIJKEN('Gegevens Info'!$B$21;$AH$2:$AL$2;0));" ";'1'!$B25;AFRONDEN('1'!$C25;0))

Laatst bewerkt:
Hallo Thoralf,

Bedankt maar ik krijg het niet aan het werk.
ik plaats dadelijk een voorbeeld is mss makkelijker.
gr

ik zou het zo hebben opgelost (zie de gele cellen).

je kunt ook werken met 2 index vergelijken formules achter elkaar, maar daar wordt de formule zeer onoverzichtelijk van.

zelf zou ik de tabel op een ander werkblad hebben gezet en deze een naam gegeven.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Hallo Oeldere,

Bedankt,

Ik zie dat je een tussenstap hebt gemaakt.

Nu In mijn werkmap in Excel staat de tekst op een ander tabblad binnen deze wekmap. (naam map1)

Ik heb er zelfs even aan getwijfeld om dit tabblad in een aparte werkmap te plaatsen (map TEKST).
Zodat ik vanuit mijn werkmap de gegevens kan halen gaan uit map TEKST.

Maar weet niet of dit mogelijk is.

Wel rekening houden dat in deze map +/- 280 zijn zoals map1.
Ik ben namelijk Map1 als standaard map aan het maken met alle functies, en wil deze map iedere maal kopiëren en een nieuwe naam geven.

Zou makkelijker als de map TEKST maar 1x voorkomt binnen mijn bestand maar is dat mogelijk?

Zie voorbeeld.
gr
Bekijk bijlage Index meerdere waarden.xls

Zo onoverzichtelijk wordt het toch niet?
Ze zijn er moeilijker hoor. ;)
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(INDEX(W4:Z25;VERGELIJKEN(A6;$V$4:$V$25;0);VERGELIJKEN(A3;W2:Z2;0));" ";INDEX(W4:Z25;VERGELIJKEN(A8;$V$4:$V$25;0);VERGELIJKEN(A3;W2:Z2;0));" ";A12;" ";AFRONDEN(A15;0))

Hallo Oeldere,

Bedankt ik kan volgend denk ik?

Alleen hoe kom je aan tekst_tbel en tekst_landen?
Dit is het bereik waar men gaat zoeken maar is dit een andere functie of hoe kom je daar aan?
gr

het bereik is een naam gegeven.

bij excel 2007: formules => naam bepalen

bij excel 2003: invoegen => namen (maar dat doe ik even uit het hoofd)

heb je (aanvullende) vragen, laat het gewoon even weten.

mooi om te lezen, dat je hiermee geholpen bent.

Code:
Wel rekening houden dat in deze map +/- 280 zijn zoals map1.
Ik ben namelijk Map1 als standaard map aan het maken met alle functies, en wil deze map iedere maal kopiëren en een nieuwe naam geven.

Zou makkelijker als de map TEKST maar 1x voorkomt binnen mijn bestand maar is dat mogelijk?

wat bedoel je met bovenstaande tekst?

als de tabellen allemaal op verschillende tabbladen staan, moet je misschien gaan werken met de functie indirect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan