Help met Hello World.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiehelp

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo ik ben een beginner met programeren al dat soort dingen, nu volg ik een tutorial om Hello World te maken. Het probleem zit hier:

1>------ Build started: Project: Hello World, Configuration: Debug Win32 ------
1>Build started 17-7-2010 20:55:43.
1>InitializeBuildStatus:
1> Touching "Debug\Hello World.unsuccessfulbuild".
1>ManifestResourceCompile:
1> All outputs are up-to-date.
1>LINK : error LNK2001: unresolved external symbol _mainCRTStartup
1>c:\users\rob\documents\visual studio 2010\Projects\Hello World\Debug\Hello World.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
1>
1>Build FAILED.
1>
1>Time Elapsed 00:00:00.10
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Ik gebruik Visual Studio 2010 van microsoft, kan iemand mij vertellen wat ik verkeert doe. Dit is mijn code:

/*
Program: Hello world
Programmer: Robbie de Jonge
Description: Schrijft de tekst Hello, world! naar het beeldscherm.
*/
#include <iostream>

using namespace std;

// the program starts here
void main()
{
// write the text to the screen
cout << "Hello, world!";
}

Alvast bedankt!

Ik ben zelf programmeer, maar C/C++ ken ik niet zo goed. Is het niet iostream.h ipv iostream? Sorry als ik onzin uitkraam, ben beter met C#.

Robert

Beste,

De kans bestaat dat je je project verkeerd aangemaakt hebt. Begin best even gewoon opnieuw met een vers project.