Help met opnieuw instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakestok

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Het word vandaag een lange dag denk ik, ik wil namelijk een 30 dagen trial vervangen door een legale windows xp versie, Dit heb ik nog nooit eerder gedaan !

Weet iemand nog tips voordat ik begin ?
Moet ik ook software onthouden die belangrijk zijn? of drivers ?

Weet iemand een goeie nederlandse handleinding?

Is dit mischien een goeie handleiding: http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik neem aan dat je nu nog de pc kan gebruiken zo ja dan kan met Pc wizard kijken wat zich in de pc bevind:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php.
Dit om de juiste drivers te downloaden
En als je nog bestanden hebt die je wilt bewaren zal je die ergens op moeten slaan.
En hier kan je ook wel wat tips weghalen:
http://www.schoonepc.nl/

Modag

Laatst bewerkt:
Alles even opgesreven... Maar is die tutorial een beetje goed?

Hoi,

Ja hoor staat vrij uitvoerig beschreven dus moet lukken en ik weet niet heb je nog een systeem of notebook bijdehand om eventueel wat te vragen.

Let wel je moet als eerste even je cd-rom of dvd-speler als first boot zeten in je bios Staaat ook in opgegevn link van je hoor.

Modag

Ja ik heb een computer voor vragen / lezen tutorial etc.

Ben er nu net mee bezig

CD erin gedaan en opnieuw opgestart en nu na paar minuten wachten kwam er een melding voor:
1. windows instaleren
2. Windows instalen ...
3. afsluiten

Ik heb 1 gekozen maar nu komt er deze foutmelding voor:

Setup kan geen vasteschijfstations inuw computer vinden
zorg ervoor dat de vasteschijven zijn ingeschakeld

Setup kan niet doorgaan

Ik heb windows vista op c: schijf staan heb er niet meer in zitten ook heb ik geen partities

Heb ik mischien niet deze stappen gevolgd of niet goed gevold?
Opstartvolgorde
Pas zo nodig de opstartvolgorde van apparaten in het BIOS aan. Zorg ervoor dat de volgende opstartvolgorde is ingesteld:
• Cd-rom-station
• Vaste schijf
• Diskettestation

???

Laatst bewerkt:
en waarom vervang je niet alleen de cd key....
dan activeren en gereed ben je......

Hoi,

Ik begrijp iets niet, in je begin topic heb je het over xp en nu heb je het over vista

Modag

Ik heb er nu vista op ! met nog 5 dagen...

Maar ik wil er windows xp op zetten met legale product key

Hoi,

Oke ik denk dat je sata hd hebt zal je eerst van de site van de fabrikant moeten worden gedownload en op een floppy zetten en tijdens xp installatiescherm zie ergens onder f6 externe driver installeren dan f6 drukkken en de driver van d hd installleren en dan weeer verder gaan.

Modag

Hoi,

Je zou het met cd-rom kunnen proberen maar ik weet niet zeker of dit werkt en anders toch ergens een floppydrive vandaan halen.

Modag

ik zie dat net een andere oplossing is gegeven

Laatst bewerkt:
Maar zeker weten dat het dat probleem is?

Moet ik niet iets veranderen in de bios ?
Want hij kan de vaste schijven niet vinden

Wat is een mobo ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

je hebt toch met pc wizard gekeken wat er zich in de pc zit kijk daar dan even naar welke schijf je hebt en geef dit even door want dat niet zien komt dat xp geen driver er voor heeft en dus niet vind.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, de eerste zou hij moeten vinden maar de tweede kan xp niet vinden dus zou ik even de pc open maken en op de hd zelf kijken.

Modag

en doe wat harry snor schrijft dan gaat het zekers goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan