Help met remote desktop via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

radexxion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
Wij gaan is tsjechie een hotel beginnen, en nu wil k dus mijn pc thuis aan laten staan, en dan vie extern bureaublad daar in tsjechie behhersen. Ik heb een router, en 2 pc's thuis, dus als ik bijvoorbeeld met symantec pcanywhere een server host, zodat ik op een ander pc kan inlogge, dan maakt hij een server met mijn locale ip adres. Ik kan dus buiten mijn netwerk geen verbinding maken met mijn pç, omdat daar de router nog tussen zit die weer twee pc's op zich heeft aangesloten

mijn router is een sitecom wl-143
beide pc thuis draaien xp home edition
en k heb een speedtouch modem(adsl)
kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen

alvast bedankt,

Radexxion

je moet in je router de twee poorten 5631en 5631 open zetten.

is die speedtouch niet al een router?? welk type is dit?

Laatst bewerkt:
radexxion zei:
Wij gaan is tsjechie een hotel beginnen, en nu wil k dus mijn pc thuis aan laten staan, en dan vie extern bureaublad daar in tsjechie behhersen. Ik heb een router, en 2 pc's thuis, dus als ik bijvoorbeeld met symantec pcanywhere een server host, zodat ik op een ander pc kan inlogge, dan maakt hij een server met mijn locale ip adres. Ik kan dus buiten mijn netwerk geen verbinding maken met mijn pç, omdat daar de router nog tussen zit die weer twee pc's op zich heeft aangesloten

mijn router is een sitecom wl-143
beide pc thuis draaien xp home edition
en k heb een speedtouch modem(adsl)
kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen

alvast bedankt,

Radexxion

Probleem zit hem in de router achter router constructie waarbij je twee keer je poorten moet openen en dat gaat vaak fout.Je Speedtouch is modem en router en je Sitecom is ook router.Kijk eens of je die routerfunctie kunt uitzetten en hem instelt als Acces Point of je schakelt de routerfunctie van je Speedtouch uit door DHCP Spoofing

upsidaisy zei:
Probleem zit hem in de router achter router constructie waarbij je twee keer je poorten moet openen en dat gaat vaak fout.Je Speedtouch is modem en router en je Sitecom is ook router.Kijk eens of je die routerfunctie kunt uitzetten en hem instelt als Acces Point of je schakelt de routerfunctie van je Speedtouch uit door DHCP Spoofing

het is al een accespoint, en mijn speedtouch heeft voor zover ik weet geen routerfunctie. Ik zal wel ff probere om die poorten open te zetten in mijn router
ik schrijf later wel of dit heeft gewerkt of niet

radexxion zei:
het is al een accespoint, en mijn speedtouch heeft voor zover ik weet geen routerfunctie. Ik zal wel ff probere om die poorten open te zetten in mijn router
nope

mijn speedtouch heeft voor zover ik weet geen routerfunctie
Van de 510 wordt ook altijd gezegd dat het alleen een modem is maar het is wel degelijk een router. Ik zou het dus maar even goed controleren op de site van Speedtouch.
Kost geen moeite maar scheelt je een hoop ellende als het toch een router blijkt te zijn.

radexxion zei:

Je Speedtouch is 100 % zeker modem en router (ook met een poort)

Wat heb je nu gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan