Help mij aub met een nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

meffer01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een P4 2Ghz, 2x80GB, 1G mem 233Hz, TI4600 video en Asus P4BE266 moederbord
Hierbij wil ik jullie 2 vragen stellen:
1) Is onderstaand systeem een gigantische stap voorwaarts voor gamen en videobewerking?
2) Does it make any sense? (M.a.w. zijn er verbeterpunten)
3) Welke vidoekaart te gebruiken, de asus en9800GTX+ 512Mb of Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E?

Nieuwe systeem:
Coolermaster 620Watt PSU Real Power M620
Coolermaster CM 690
Processor Intel Q9550, 2.83GHz, 4x333MHz, 12Mb
ASUS P5E
Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Asus EN9800GTX+/HTDP/512M
of
Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS, 500GB
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Ben ZEEEEER benieuwd naar de reacties.

Alvast bedankt,

Meffer01

Wat ga je met de pc voornamelijk doen?

Wanneer je voornamelijk gaat gamen, dan prefereer ik een Dual Core CPU.
Im geval van multi-tasking een Quad Core.

Waarom heb je gekozen voor PC6400 geheugen, terwijl je mobo ook sneller accepteerd?

Bedankt voor je reactie.
Ik wil hem gebruiken voor videobewerking en gamen. Als de Pc staat te renderen wil ik ook nog iets doen, zonder dat dit ten koste gaat (niet te veel dan) van het renderen.

Dan denk ik dat je keuze wat betreft CPU goed is(Quad Core).

Heb je het geheugen nog eventjes onder de loep genomen?

Ja: je maakt een gigantische stap.

Hd4850 of 9800GTX maakt niet zo heel veel uit. In het ene spel wint de een in het andere de ander.
De 9800GTX wint wel wat vaker, maar is volgens mij ook duurder.

Je pc zal ook tijdens videobewerken wel gewoon werkbaar blijven (nouja: voor een beetje internetten: gamen en videobewerken tegelijk zou ik niet aan willen raden). Althans. Ik heb mijn computer nooit echt vast zien staan.
Mijn vorige AMD dual core had daar ook niet veel last van.
En de Quad die jij kiest zal nog prettiger werken dat mijn dual core.

Nou het geheugen heeft patrick al genoemd. Meer opmerkingen heb ik even niet.

edit:
Als videokaart kan je ook nog kijken naar de HD4870.

edit2:
Je neemt nu een Crossfire-moederbord van 150 euro.
Dan zal je dus ook een AMD videokaart moeten nemen.
Anders kan je namelijk ook een goedkoper moederbord nemen. Dan heb je geen crossfire-moederbord nodig.

Je kan trouwens ook een P45-moederbord nemen van rond de 110 euro, CF-ready. Wellicht heb je dan genoeg geld voor een HD4870.

Laatst bewerkt:
Patrickt en Marsmannetje, thx.

Voor wat betreft het geheugen, dat is 800Mhz, nonecc en unbuffered (of is dat hetzelfde?).
Moet volgens de specificaties passen op moederbord.
Voor wat betreft die grafisch kaarten blijft het dubben. Ik wil gerust 4 tientjes meer uitgeven voor die Asus (misschien ook minder compatibiliteitsproblemen met moederbord?) als hij maar beter presteert met het games. Graag nog even wat duidelijkheid over de een en de ander :). AMD kaart ken ik niet, bovendien heb ik dit moederbord gekozen omdat er een Intel X38 chip inzit, leek me beter?!

Ik zag nog een topic over alternate. Geeft bestellen via jullie site nog korting of is het "subsidietechnisch" voor jullie fijner als ik daar bestel?

Bij Cool-prices kom ik nu op 929 euro, bij Alternaterond de 1017, scheelt nogal.

Groet,
meffer01

Laatst bewerkt:
Patrickt en Marsmannetje, thx.

Voo wat betreft het geheugen, dat is 800Mhz, nonecc en unbuffered (of is dat hetzelfde?).
Moet volgens de specificaties passen op moederbord.
Voor wat betreft die grafisch kaarten blijft het dubben. Ik wil gerust 4 tientjes meer uitgeven voor die Asus (misschien ook minder compatibiliteitsproblemen met moederbord?) als hij maar beter presteert met het games. Graag nog even wat duidelijkheid over de een en de ander :). AMD kaart ken ik niet, bovendien heb ik dit moederbord gekozen omdat er een Intel X38 chip inzit, leek me beter?!
Waarom?

P45 is zeker net zo goed als de X38-chip.
In sommige gevallen is de X38 echt beter: namelijk als er 2 of meer videokaarten in het systeem komen.
Ook hebben sommige borden, volgens mij niet de door jou gekozen, een betere onboard soundkaart.
Maar verder is de P45 echt net zo goed.

Dus als je een Nvidia-videokaart koopt (dus een 9800GTX), dan kan je er later geen 2e bij zetten op dat moederbord.
Als je een AMD-videokaart koopt (misschien zegt ATI je wat meer: ATI is door AMD overgenomen) dan kan je op dat moederbord later nog een 2e AMD-videokaart kwijt.

Maar ik ben van mening dat je nu beter iets kan besparen op het moederbord (let op: iets: ik raad geen bord aan van 60 euro...) en dan een betere videokaart kopen, dan een duur moederbord kopen, omdat je dan later een 2e videokaart erbij kan zetten.

Je hebt nu een pentium 4 met oude vidoekaart. Dus ik geloof niet zo dat jij snel weer je computer gaat upgraden. Of er moet een andere reden (leeftijd ofzo/ geen geld) zijn waarom je nog met die oude pc werkte.

Ik zag nog een topic over alternate. Geeft bestellen via jullie site nog korting of is het "subsidietechnisch" voor jullie fijner als ik daar bestel?
Nee. Het is meer als je toch bij Alternate gaat bestellen (dat doen sommige mensen nu eenmaal), dat Helpmij dan een klein percentage van de opbrengst krijgt. Maar daar moeten de mensen dan wel die speciale link voor gebruiken.
Maar gewoon bij cool-prices bestellen hoor.

Ik heb nog even voor dat geluid gekeken.
Die P5E heeft toch wel een betere geluidskaart:

SupremeFX II
Listen with Absolute HD
SupremeFX II delivers an excellent high definition audio experience to the gamers of ROG. The SupremeFX II features unique audio innovations for gamers to spot enemes in 3D environment during game play. SupremeFX II also provides gamers a special tool to emphasize human voices in games to help make dialogues clearer and more audible.

AI Audio 2
Unique Home Theather Technology on Board
AI Audio 2 creates a virtual center channel that expands the overall sound field without introducing a picket fencing effect. Preserving the dialogue or solo performances with downmixing from multichannels will allow you to experience true-to-life high quality audio.
Noise Filter
Eliminate background noise while recording
This feature detects repetitive and stationary noises like computer fans, air conditioners, and other background noises then eliminates it in the incoming audio stream while recording.

Maar goed. Dat heeft allemaal weinig zin als je geen goede geluidsinstallatie aan je systeem hebt hangen. Kan ik van afstand natuurlijk niet beoordelen.

Alternatief moederbord:
http://tweakers.net/pricewatch/221821/asus-p5q-pro.html
http://tweakers.net/pricewatch/218012/gigabyte-ga-ep45-ds3r.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan