Help mij! Hele laptop kapot, nu formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebas100

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Kan iemand me please helpen? :'(

Door virussen is men hele laptop kapot,
Elke halve seconde krijg ik weer een torjan found,
Het zijn .dll virussen met allemaal willekeurige namen.

Nou wil ik mijn hele pc formatteren.
Alleen heb ik geeeen idee hoe, Ik heb wel gewoon de XP cd enzo,
drivers heb ik ook allemaal,

Tis een 4 jaar oude fujitsu siemens en is op dit moment helemaal nutteloos
Ik kan alleen via een pop-up naar helpmij gaan, en als ik C in type kan ik eventuwee nog naar C:/ gaan. verder is men arme laptop helemaal kapot.

Ik heb nog een andere computer die ik kan gebruiken voor als ik iets moet hebben wat deze computer niet kan doen om het te repareren.
Ik kan hem natuurlijk ook weer naar de reparateur brengen, maar dan willen ze weer voorrijkosten enzo.

Please helpmij, helpmij!

gewoon de xp cd erin duwen en opnieuw opstarten, dan staat er klik op een toets om de cd te starten ofzoiets, let op: save al je bestanden!!!
en dan gewoon doen wat die aangeeft.
en als alles is geinstalleerd de drivers installeren

Hoi,

Dan wel even eerst de cd-romspeler als first boot zetten in de bios.

Modag

Ik zie net dat mijn voorgangers iets sneller waren. Maar inderdaad was ik nog iets vergeten. @ Modag's topic: " Even je cd speler als 1st boot zetten in het bios"

Oke:

1. Start je laptop op
2. doe het cd / dvd laatje open
3. druk je laptop uit
4. Nu weer aan
5. Blijf op spatie of op enter drukken tot er in je scherm komt te staan dat setup word gestart (preciese text weet ik niet)
6. Wacht tot je de keuze krijgt voor windows installeren
7. Accepteer de gebruikersovereenkomst
8. Druk in het volgende scherm D in, zodat je je partitie gaat verwijderen. Druk daarna op L zodat het word verwijdert
9. Je partitie is verwijdert, Druk nu op Enter om je windows te installeren.
10. Druk dan op " Formatteren (NTFS)" Dus niet snel. Dit duurt even.
11. Wacht tot je laptop klaar is met het formatteren en het kopieeren van setup bestanden. Dan word de laptop opnieuw opgestart
12. Succes met het installeren verder.

Ik neem aan dat het vanaf daar wel lukt. Anders hoor ik het wel :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik schijf het even op, en dan zal ik het morgen ochtend even doen. :D

Bedankt! ;) :thumb::thumb:

Ja, opnieuw formatteren zou denk ik wel helpen. En de volgende keer een beter virus-programmaatje gebruiken ivm die Trojans :thumb:

Mvg,

is binnen 1,5 tot 2 uur gebeurd

Dat weet ik, Dat weet jij, Geen idee of de TS het weet, maar het is zijn keuze om het morgen ochtend te doen

Ja, opnieuw formatteren zou denk ik wel helpen. En de volgende keer een beter virus-programmaatje gebruiken ivm die Trojans :thumb:

Mvg,

Als het er al staat.. Waarom post je het dan? (Niet om kritiek te leveren.. maar dit is gewoon een nutteloze reactie als het al gemeld is.)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan