help mij met mijn video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wazakiller

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
beste forum bezoekers.
ik heb een nvidia GeForce 8600gts en wil mijn kaart upgraden.
maar hier zijn de voorwaarden mij mag niet meer dan 80 euro kosten en
hij moet bedoeld zijn om mee te gamen.(ik weet dat 80 euro wijnig is voor een gaming card) hij word aangesloten op een 22 inch acer scherm (niet HD)

alvast bedankt voor de reacties

dank je

dank je voor de reactie maar ik heb wat gepraat met mn pa en hij wil iets rond de 50 euro
sorry

beste forum bezoekers.
ik heb een nvidia GeForce 8600gts en wil mijn kaart upgraden.
maar hier zijn de voorwaarden mij mag niet meer dan 80 euro kosten en
hij moet bedoeld zijn om mee te gamen.(ik weet dat 80 euro wijnig is voor een gaming card) hij word aangesloten op een 22 inch acer scherm (niet HD)

alvast bedankt voor de reacties

geef ook de type aanslutiing mee
kheb ff zelf gegoolged en kom uit op PCI Express x16(http://www.ciao-shopping.nl/XFX_GeForce_8600_GTS__767608)

hiermee verder gezocht en
NVIDIA GTS en GTX is 100 euro of erboven.
GT kaarten zijn er wel maar wat ik begrepen had was deze volgorde (zwak > sterk)
GT > GTS > GTX
GT Kaarten :
http://www.alternate.nl/html/produc...e+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+9
http://www.alternate.nl/html/produc...sus/ENGT240-DI-1GD3-A/-1082376/?baseId=668261

Ken ATI niet zo goed maar deze ziet er goed uit :
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Byee VRC

wow dank julie en ja pci express 16x klopt sorry voor het ontbreken van info
zij een stel mooien kaart maar ik zoek nog steeds

Stop maar met zoeken, één van de genoemde kaarten is toereikend, wélke? Da's jouw keuze.

sorry ik bedoel dat ik ook wat opties in een lagere prijsklasse wil aangezien ik net een nieuwe tv heb en ik momen teel maar 30 euro heb en wel wil sparen maar liever net te lang
en ik zou graag er 1 willen met pasieve koeling

Laatst bewerkt:
In een lagere prijsklasse zal je niet veel opschieten, dan beter even doorsparen. De écht leukere kaarten beginnen vanaf zo'n € 80,--

pci express 16x klopt sorry voor het ontbreken van info
Dat was een inkoppertje / overbodig / reeds duidelijk.

Laatst bewerkt:
ik klink nu waarschijnlijk best dom
maar waar is alles voor?
-het geheugen
-de gpu snelheid
-en de data snelheid
wat zijn dit

Gewoon vergeten, kijk naar de links / kaarten die gepost zijn van net iets meer dan € 80,--, de rest is niet relevant.

ja maar ik zou graag willen weten wat dat is zodat wanneer ik zelf ooit weer een keer op zoek ga wat hetsis

kdenk dat wel goed is alleen is tie wel 512 mb.
die andere waren 1024 mb

verder heb ik er niet veel verstand van

NL Videogeheugen (VRAM)

Hierin wordt een digitale representatie van het beeld opgeslagen, alsmede sjablonen hiervoor, zoals textures. Hoe meer geheugen er op een videokaart zit, hoe meer voorbewerkte beeld-onderdelen erin passen. Hierdoor hoeven minder compromissen tussen snelheid en detailweergave gesloten te worden. Een groot videogeheugen is bij hoge resoluties belangrijker, want hoe hoger de resolutie, des te meer pixels je hebt en moet er meer geheugen zijn om het beeld op te kunnen slaan. Ook gebruikt anti-aliasing veel geheugen. Dit wordt vooral gebruikt in spellen. Een kaart met een groter geheugen is alleen aanmerkelijk sneller als die een meer geavanceerde chipset bezit. De grootte van het geheugen wordt uitgedrukt in bytes en de snelheid in Hertz. Net als de RAM, gebruikt het videogeheugen ook DDR technologie.

* GDDR5: Dit wordt toegepast vanaf 2008 op bepaalde AMD(ATI)-videokaarten, zoals de HD4870. Het is DDR-geheugen, dat twee maal 32 keer per klokperiode data kan verwerken.
* GDDR4: uitgevonden in 2006 en wordt toegepast sinds 2007. Het is DDR-geheugen, dat 32 keer per klokperiode data kan verwerken. GDDR4 geheugen werkt op lagere spanningen dan GDDR3, DDR2- en DDR-geheugen.
* GDDR3: In 2005 de meest gebruikte soort. Dit is DDR-geheugen, dat twee keer per klokperiode data kan verwerken. GDDR3 geheugen werkt op lagere spanningen dan DDR2- en DDR-geheugen.
* DDR2: Sneller dan DDR-geheugen doordat het vier keer per klokperiode data kan verwerken. DDR2-geheugen wordt echter vele malen warmer dan DDR- en GDDR3-geheugen, waardoor de toepassing op grafische kaarten wordt beperkt.
* DDR-geheugen: Trager dan GDDR3, maar goedkoper. DDR-geheugen zit vaak op de goedkopere kaarten.
* Gedeeld: Hierbij wordt geheugen van de computer zelf gebruikt. Dit is trager, maar ook nog goedkoper dan DDR op de videokaart.

ENGELS Video memory
The memory capacity of most modern video cards ranges from 128 MB to 4 GB, though very few cards actually go over 1 GB.[8][9] Since video memory needs to be accessed by the GPU and the display circuitry, it often uses special high-speed or multi-port memory, such as VRAM, WRAM, SGRAM, etc. Around 2003, the video memory was typically based on DDR technology. During and after that year, manufacturers moved towards DDR2, GDDR3, GDDR4, and even GDDR5 utilized most notably by the ATI Radeon HD 4870. The effective memory clock rate in modern cards is generally between 400 MHz and 3.8 GHz.

Video memory may be used for storing other data as well as the screen image, such as the Z-buffer, which manages the depth coordinates in 3D graphics, textures, vertex buffers, and compiled shader programs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan