HELP MIJ MET MSN enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.

ncsrc

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen Linux op een mini laptop, maar ik heb van een vriendin gehoord dat je een soort Amsn kan downloaden, nou heb ik dat gedaan, voor Linux maar ik open het en pak het uit via Xip tar en ik krijg een paar dingenw at wel goed is maar bv. INSTALL een soort boekje met een vraagteken.

Ook wil ik op youtube muziek luisteren dan heb ik iets van INSTALL_FLASH_PLAYER_LINUX voor nodig, heb ik gedownload en ook daar krijg ik een paar die goed zijn uitgepakt en bij andere heb ik alleen vraagtekens.

Ik heb dan ook geen cd-rom speler erin zitten alleen USB aansluitingen. Kan iemand mij helpen wat ik moet doen en of dit op te lossen valt. Want ik heb er helemaal geen verstand van.

Groetjes Nikki

uhm Embedded Linux kan dat kloppen?

Ja ik heb het gedownload en dan open ik het, dan opent ie automatisch met Xip tar en dan doet ie het gewoon niet.

Ik snap er echt niks van?

En als ik deze verkoop weet ik niet waar ik een andere laptop moet kopen.

dat bedoel ik te zeggen met openen (er op klikken werkt dus niet bij linux)
je zult het moeten instaleren via de terminal.

zoek eens met google hoe linux werkt, het is niet te vergelijken met windows:thumb:

wat is een terminal? moet ik dat instaleren? waar kan ik dat dan vinden?

want er staat dat ik bv. via rechter muisknop naar properties maar dan krijg ik alleen wat gegevens te zien en kan verder niks doen.

waarschijnlijk heb je op je werkblad ergens een soort venster staan (lijkt op dos boxje)

of ctr T mischien

wat voor venster?
heb alleen standaard dingen, weet ook niet hoe ik iets bv. naar me bureaublad krijg

ik las dat je iets kon doen om naar je terminal te gaan via ctrl+alt+f1

maar dan krijg ik zwart beeld en weet niet wat ik dan moet doen? en of dat wel goed is?

dan krijg je een zwart scherm waar je wat kan intikken ja

dit is 1 manier om het te instaleren: gevonden met google!