Help mij zoeken naar de juiste camera!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

djfryslan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo,

Een kunstschilder heeft mij gevraagd of ik een digitale camera voor hem kon vinden.

Hij heeft de volgende 'eisen':
  • De camera moet op zeer hoge kwaliteit foto's van schilderijen kunnen maken (voor op zijn website). Geen kleurverschil m.b.t. het origineel, geen vervorming van het beeld.
  • De camera moet zeer gemakkelijk te bedienen zijn. Niet al te veel functies, zodat een leek ermee om kan gaan.
  • De foto's moeten op een zeer gemakkelijke manier up te loaden zijn naar de pc. Bijv d.m.v. een docking station, zodat het automatisch in een bepaalde map geplaatst wordt.

Wie heeft ervaring met een camera die (alle) bovenstaande eisen heeft?

Alvast bedankt voor de reacties!! :thumb:

Helaas geen antwoord, wie helpt???

Please help me het probleem op te lossen.

Ik zou jullie errug dankbaar zijn. :love:

Laat ik dan maar een suggestie doen.

1) Daar hoef je geen dure camera voor, foto's maken voor internet gaat met iedere camera.
2) Met de Canon heb ik goeie ervaringen, maar de met de meeste is dit geen probleem.
3) Dat gebeurd eigenlijk met alle camera's op een standaard manier (met een Usb), docking stations zijn vaak optioneel en niet bij iedere camera gebruikelijk.

1) Daar hoef je inderdaad geen dure camera voor te nemen, de eerste lowbudget camera gaat dat prima af. Stel dat je een foto plaatst van 800×600 pixels dan heb je aan een 0,5 megapixels genoeg, groter zal weinig zin hebben, de pagina wordt er gruwelijk traag van en de mensen zullen moet scrollen, iets wat het geheel ook geen goed zal doen.

2) Ga eens bij Panasonic (Lumix) kijken, deze hebben op de camera's een zogenaamde 'noob' stand, een iets uitgebreidere 'auto' stand waarbij je zelf wat eenvoudige basisinstellingen kunt veranderen, maar ook twee programmeerbare voorkeursstanden, als een 'expert' deze van te voren instelt voor bepaalde type foto's, hoeft de gebruiker slecht één van deze standen te kiezen.
Maar wat nog belangrijker is, Panasonic gebruikt voor alle camera's (ook de instapmodellen) 'Leica' lenzen, dit is een beetje de top onder de lenzen. De lens is juist heel belangrijk om geen vervorming en de juiste kleur te krijgen.

Mijn vrouw gebruikt een Panasonic DMC LS2 deze maakt op de 'auotmaat' stand haarscherpe en natuurgetrouwe foto's, ook als je ze afdrukt op een poster (30×60 cm) formaat.

Moet ik nog wel één ding opmerken, alle camera's met ingebouwde flitser zijn niet toereikend om binnenshuis te fotograferen, de flitser heeft een te beperkt vermogen (max. 3 meter), dus tenzij er gefotografeerd wordt in een daglichtrijke, ruimte zal je ook een goede flitsinstallatie erbij moeten hebben en om die aan te kunnen sturen kom je al gauw weer terecht in de duurdere camera's. Overigens vind ik wel, als je 'kunst' fotografeerd, dit zonder flits op de foto moet zetten om kleurvertekening te voorkomen.

3)Dit is afhankelijk van de meegeleverde software, maar inderdaad 99% van de camera's (software) voorziet hierin, met of zonder dockingstation.

Bedankt voor de reacties!

Allereerst bedankt voor de reacties. :thumb:

Zo denk ik er ook over, dat het niet een spiegel reflex camera hoeft te zijn. Want bij de winkel hebben ze hem wel geadviseerd zo'n camera te kopen van over de €1000,-.

Maar de kwaliteit voor op de website hoeft niet zo goed te zijn dan een printbare versie zoals op een poster neem ik aan.

Wat wel belangrijk is, is dat er geen kleur verschil in de afbeeldingen zit. Want wanneer zijn klanten het schilderij op zijn website gezien hebben, dan moeten de kleuren van het origineel wel gelijk zijn.

Ik ga de Panasonics en Canons even vergelijken.

Nogmaals bedankt mensuhnn!! ;)

Ik weet niet of je de site al gevonden had, maar deze is leuk om wat tests en dergelijke te bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan