Help mijn beeldscherm krijgt een blur om de paar seconde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grotius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Sinds gisteravond werkt (volgens mij) mijn videokaart niet goed meer.

Hardware en huidige instellingen:
Ik heb een Ati 9800 Pro 128 mb en als beeldscherm een Iiyama vision master pro 454 (HM903dt b).

De refreshrate staat op 100 mhz en ik draai nu de nieuwste omega drivers (2.6). toen het probleem zich voordeed draaide ik omega 2.5.9. Ik heb de drivers geuninstalled en toen de nieuwste geinstalleerd maar dat maakt niet uit.

Ik heb geen instellingen veranderd voordat het probleem zich voordeed. ik denk niet dat het een driver probleem is aangezien ik al maanden deze drivers probleemloos draai. Het wisselen van refreshrate maakt eveneens niks uit.

Wat is het precieze probleem?
Het beeldscherm wordt continu om de paar seconden vaag en enkele seconden later is dit weer weg. Er komt een soort blur / waas over gedeeltes van het scherm. Eerst aan de bovenzijde en vervolgens aan de onderzijde.

Wie kan mij helpen?
Ik heb geen flauw idee hoe dit kan...ik begin vrij wanhopig te raken. Ik heb verschillende deadlines voor mijn studie maar door de waas kan ik erg slecht typen. Zoals gezegd helpen andere drivers niet. Als ik de refreshrate naar beneden gooi begint het beeldscherm te trillen....help :(

Hoi,

Heb je al geprobeerd een andere monitor aan te sluiten als je die nog hebt te staan...

Of een andere kleurenkaart.. zo kun je direct er achter komen wat het probleem is...

Denk eerder dat de monitor niet helemaal lekker is aangezien je het hebt over een waas die van boven naar beneden loopt...

Maar kan het verkeerd hebben...

Groetjes, Dj Viper

Geplaatst door DjViper
Hoi,

Heb je al geprobeerd een andere monitor aan te sluiten als je die nog hebt te staan...

Of een andere kleurenkaart.. zo kun je direct er achter komen wat het probleem is...

Denk eerder dat de monitor niet helemaal lekker is aangezien je het hebt over een waas die van boven naar beneden loopt...

Maar kan het verkeerd hebben...

Groetjes, Dj Viper

Bedankt voor je antwoord. Nu je dat zo zegt denk ik ook dat het eerder mijn beeldscherm is dan mijn videokaart omdat het loopt van boven naar beneden.

Ik heb zelf geen ander beeldscherm maar misschien kan ik er één lenen van iemand. Ik zal vandaag even rondbellen of mensen mij een beeldscherm willen lenen voor een dag.

Als mensen nog andere tips hebben dan hoor ik het graag, alvast bedankt!

Groetjes, Emiel

Ik heb ditzelfde gehad bij mijn vorige pc.

Toen bleek mijn scherm te dicht bij de adaptor van de printer te staan(magnetisch veld)

Dus heb je toevallig iets verplaats of verzet waardoor je beeldscherm dicht bij een magnetische bron staat?

Een draadloze dect telefoon in de buurt van je scherm?

Mobiele tel. ?

Mvg Patrick

Ik heb gisteren het beeldscherm vervangen door een flatscreen. Dit maal was er geen enkel probleem. Vervolgens weer oude monitor: wederom hetzelfde probleem.

Uit frustratie maar ergens anders gaan werken. Vanochtend weer aangezet en voor de zekerheid fabrieksinstellingen van de monitor terug gezet: voila het probleem grotendeels opgelost (het is nog steeds lichtelijk aanwezig maar dat komt omdat ik hier heel erg op zit te letten).

Hoewel ik niet met de instellingen heb zitten klieren lijkt dit toch de beste oplossing te zijn geweest.

Bedankt Patrick en Viper voor jullie tips.

p.s. als jullie nog opmerkingen hebbben over de mogelijk oorzaak dan hoor ik het graag (er stond geen mobiel naast mijn pc). Ik laat dit forum dus nog even staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan