help mijn computer doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

brom1976

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Berichten
10
Mijn computer doet raar. eerst startte hij nog op na een paar keer proberen, maar nu slaat hij vaak al af na een paar seconden, maar er blijft wel een oranje lichtje branden op het moederbord.
soms blijft de ventilator van de processor wel 10 minuten draaien en dan slaat hij alsnog af (met nog steeds het oranje lichtje dat aan blijft)
eerst ging het groene lichtje ook nog aan als ik hem aanzette , maar nu ook niet meer :eek:
 
Meer info over je PC.

Groetjes,
Bennie
 
En waar dat oranje lichtje zich bevind...
 
ik heb een packard bell pentium 4 1800

het oranje licht bevindt zich rechtsboven op het moederbord
 
Windows?

Groetjes,
Bennie
 
Is dat naast het geheugen? Staat er een tekst naast het oranje lampje? (Dit is meestal heel klein)
Waarschijnlijk een overbodige vraag; staat er niks in het boekje over dit lampje?
Of weet je toevallig wat voor een merk moederbord en type er in deze PB zit?
 
ja windows xp

ik zie geen letters, maar het is moeilijk te zien, want de draden zitten ervoor :eek:

ik heb geen idee hoe en wat de naam of soort van het moederbord is, en in mijn help computer boek staat niks alleen maar over wat je moet doen als hij al opgestart is, maar het scherm zegt geen signaal te ontvangen
 
Kun je de letters ook lezen? En is dit inderdaad in de buurt van het geheugen? Ik heb het vermoeden dat het OF het geheugen is of de videokaart. Als het lampje bij de videokaart zit, probeer het eens met een andere videokaart (als je die ergens hebt liggen of kan lenen) Als het het geheugen is, zou je ander geheugen kunnen proberen, of als je meerdere reepjes in je pc hebt, het kunnen proberen door met 1 reepje op te starten, als dat niet werkt, kun je altijd de ander proberen.
Maar als ik het goed begrijp zie je ook helemaal niks op je scherm als je de pc aan zet?
 
de videokaart zit aan de andere kant, maar het geheugen zit eronder.
en het scherm zegt alleen maar dat het geen signaal ontvangt. de dvd start trouwens wel op (tenminste het lichtje gaat branden) als ik hem aanzet.

ik dacht eerst ook dat het aan de videokaart lag, maar dan zou hij toch niet steeds afslaan? (ik ben een leek wanneer het op hardware aankomt;))

het oranje lichtje blijft trouwens ook nog een poosje branden wanneer ik de stekker uit het stopcontact haal.
 
Als je scherm geen signaal krijgt, is er in ieder geval iets met je videokaart. Haal hem er eens uit en stop hem er weer in. Misschien zit hij er niet helemaal goed in. Draait de fan wel op je videokaart? Of zit er geen fan op?
 
de ventilator in de voedingskast doet het niet. de ventilator van de processor wel
 
Ventilator in de voedingskast... Dan is er zowiezo iets met je voeding. Het is erg lastig om te bepalen wat dat is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat alleen je ventilator kapot is, waardoor je Voeding te warm wordt, mel alle gevolgen van dien. Maar als het alleen je ventilator is, zou de pc het in het begin nog gewoon moeten doen... Ik vrees dat er een deskundige naar moet kijken.

Heb je dat van de videokaart al geprobeerd? En zit er een ventilator op je videokaart? en doet deze het?
 
Mocht je toevallig nog ergens een andere voeding hebben liggen, zou je die natuurlijk ook even kunnen proberen. Dan weet je gelijk hoe het daarmee is...
 
ik denk dat ik dat maandag maar ga doen.
ik ga niet zelf in de voedingskast zitten, want dan maak ik het nog erger. :(

bedankt voor de hulp in ieder geval


trouwens nu branden er opeens twee oranje lichtjes :eek:
 
Wel apart 2 lichtjes! Mocht het de voeding niet zijn, dan zou ik kijken of er nog garantie op zit en hem anders laten maken, of in ieder geval een "computerdokter" een analyse laten maken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan