Help! Mijn DVDwriter wordt selectief!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testedoene

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Hallo,

ik heb een probleem met mijn ACER 1511 LMi of beter: met de DVD-writer die erin zit.
In mijn laptop zit een QSI DVDRW SDW-042. In het begin heb ik enkele platinum en aro-cd's
geschreven (zowel muziek als data), dit zonder probleem. :thumb: Qua DVD's beperkte ik mij tot Platinum (DVD+R) en B.O.S. (DVD+RW). Op een gegeven moment probeerde ik Lenco DVD-R maar het brandproces liep telkens vast, ofwel in het begin bij het indelen van de sectoren ofwel op bv. 12 %. Na enkele kapotte exemplaren dacht ik dat het probleem bij mijn hardware lag maar deze kan echter zowel + als -
schrijven. :(
Enfin, ik terug naar de winkel en daar heb ik Philips DVD+R gekocht. Deze hadden echter hetzelfde
probleem. Daarna heb ik nog een platinum DVD+R geprobeerd die ik teruggevonden had in mijn kast.
En, rara, deze werd zonder problemen geschreven! :8-0:

Erna heb ik nog een ARO-cd, Philips DVD+R, Lenco DVD-R geprobeerd en deze werden opnieuw allemaal
kapot geschreven. Mijn B.O.S. DVD+RW lukt ook niet meer: Ik schrijf mijn data erop en op een andere
pc zie je totaal niets van de inhoud. Enkel data die ervoor op geschreven werd.
Ik formatteer die DVD en zet er opnieuw data op maar... er kan maar voor 3 giga meer op. Aangezien
de foto's veel minder plaats innemen schreef ik dus die foto's erop.... op de andere pc zie ik
opnieuw de oude data (ook al was de DVD+RW snel en erna gewoon geformatteerd). Ik kan er dus niets
meer mee doen want de RW dient alleen om data van pc naar laptop over te dragen, niet om gewoon
te backuppen.

Ik heb al vanalles geprobeerd: een volledige recovery van mijn systeem, herinstallatie van zowel pc
als van brandprogramma's (Nero 6.6.x, clone DVD, NTI, ...) :confused:

Dus: mijn QSI DVDRW SDW-042 schrijft nu (voorlopig?)alleen nog:
-Platinum DVD+R
-Platinum CD-R 700 MB

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn?
Misschien nieuwe firmware installeren maar ik vind nergens firmware voor dat toestel, alleen een
bepaalde versie die mijn hardware niet wil aanvaarden (D360 dacht ik).

Alvast bedankt voor de info!

Wesley

Hallo Bandit123,

bedankt voor de vlugge reactie maar ik vrees dat mijn toestel een QSI DVDRW SDW-042 is.
Voor de SB W-serie is er via jouw link meer te vinden :-s

Thx voor de moeite!

Aha,

ik zie dat deze de D363 is ipv de D360 die ik al eerder geprobeerd heb.
Vanavond ga ik de firmware proberen uit te voeren.
Hopelijk lukt het daarmee!

Alvast bedankt voor de (hopelijk) nuttige info! :thumb:

Groeten,
Wesley

Helaas,

't marcheert niet.
Deze firmware werd wel aanvaard en uitgevoerd maar het probleem met de RW is alvast niet opgelost. Ik heb een nieuwe geschreven en gefinaliseerd maar hier staat er zogezegd geen data op.

Ik krijg er een punthoofd van :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan