Help, mijn geheugenkaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.

freshfreshfresh

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Hallo
als ik mijn geheugenkaart in mijn laptop steek staat er dat er een beveiliging op staat,
ik weet al dat je die kan verwijderen door aan de zijkant te klikken maar ik heb dat schuif knopje niet!
Ik wil heel graag mijn foto's op de laptop naar mijn blackberry sturen via geheugenkaart! HELP

Komt de geheugenkaart uit een telefoon, doe deze daar dan weer in en ga in het menu naar Instellingen > Geheugen en hef de beveiliging op door het wachtwoord uit te schakelen. Niet iedere telefoon heeft deze optie maar het komt wél voor dat een telefoon dan toch een kaartje formatteert met schrijfbeveiliging. Je zou de kaart dan op de computer FAT32 moeten formatteren.

Vaak ook is de kaartlezer niet geschikt voor een nieuwer type kaart terwijl die wel in het slot past. Probeer daarom een nieuwere kaartlezer. Ook een andere USB poort gebruiken zou een oplossing kunnen zijn.

Heeft de kaart geen knopje aan de zijkant, dan kan een stukje plakband op die plek mogelijk uitkomst bieden.

Ik heb mijn geheugenkaart al op mijn blackberry geformatteert! Weet je misschien hoe ik de schijfbeveiliging verwijder van me geheugenkaart, ik heb een blackberry?

Ik kan daar niet zo goed mee om gaan en weet nog steeds niet hie je via een laptop naar een Blackberry stuurt! :( kan je me alsjeblieft helpen!

Geeft niet. In telefoonwinkels weten ze het wel.
In principe kan de Blackberry bestanden op de geheugenkaart ontvangen wanneer die aangesloten zit aan de computer. De geheugenkaart hoeft er dus niet uit. Ga in het menu naar Options > Memory en schakel Mass Storage Mode op ON. Dan verschijnt de Blackberry gewoon als schijf in Verkenner.

Heb ik gedaan, en dan staat er op mijn laptop: Wil je alles formateren? Ik heb dat al eens gedaan, toen was alles weg.
Weet je echt niet hoe ik beveiliging van me Blackberry weg moet halen! sorryx

Geef hier dan nog maar het type van de Blackberry die je hebt, dan kijk ik of ik het vinden kan.

Volgens mij gaat het zo: https://www.youtube.com/watch?v=YdKbCS-R_N8&feature=related Memory kan zoals gezegd ook Media Card zijn of in Nederlands Geheugen kan ook Geheugenkaart of zoiets wezen. Je ziet de optie Encryptie Modus die uit moet staan en de optie Automatisch Data Opslag Wanneer Aangesloten welke aan gezet moet worden. Met de laatste kan de computer de Blackberry z'n geheugen zien wanneer die zit aangesloten. Ga dan uit dat scherm en bevestig dat je de veranderingen wilt opslaan. Succes

Hey, daar ben ik weer.
Ik heb alles gedaan wat in dat filmpje te zien was en toen ik het erna in de computer stak en ik wou foto's naar de geheugenkaart sturen
lukte het alweer niet het komt er weer op dat de schijf beveiligd is.
Ik wil zo graag dat die beveiliging weggaat, hebben jullie nog een ander oplossing alstublieft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan