Help mijn geluid wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutje777

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hallo,

heb net een nieuwe computer gekocht via Alternate. Heb hier een moederboard in geplaats van AsRock (P45R200-WIFI / Intel P45 + ICH10R Chipsets). Deze kaart heeft een interne audio met een HD audio driver van Realtek.

Als ik deze in XP wil installeren krijg ik een foutmelding bij ca. 90% van de installatie.
Fout bij de installatie bij installeren van Realteak HD audio stuur programma

Op internet kan ik geen driver vinden die het wel doet. Als ik een versie van Vista installeer werkt het wel maar geeft mijn videokaart problemen en moet ik altijd 2x opstarten voordat ik beeld heb (wordt je niet vrolijk van :() Videokaart is GeForce 9600 GT wat in XP goed draait maar bij Vista dus niet.

Ik roep dus heel hard om hulp. Wie kan mij helpen?????
Al vast bedankt voor de moeite en hopelijk vele goede tips.

Gegevens moederboard:
wilP45R2000-WiFi
LGA 775 for Intel® Core™ 2 Extreme / Core™ 2 Quad / Core™ 2 Duo / Pentium® Dual Core / Celeron®, supporting Penryn Quad Core Yorkfield and Dual Core Wolfdale processors
All Solid Capacitor design (100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors)
Intel® P45 + ICH10R Chipsets
Compatible with FSB2000/1600/1333/1066/800MHz CPUs
Supports Dual Channel DDR3 1333/1066 (4 x DIMM slots) with max. capacity up to 8GB and Dual Channel DDR2 1066/800/667 (2 x DIMM slots) with max. capacity up to 8GB
• Supports ATI™ CrossFire™
• 2 x PCI Express 2.0 x16 slots (green @ x16 mode, blue @ x8 mode)
• 6 x SATAII 3.0 Gb/s connectors, support RAID (RAID 0, RAID 1, RAID 10, RAID 5 and Intel® Matrix Storage), NCQ, AHCI and Hot Plug functions
• 2 x eSATAII 3.0 Gb/s connectors
• Dual GLAN: 2 x PCIE Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
• Supports 2 x IEEE1394 ports (one port on back panel, one header on board)
• 7.1 CH Windows® Vista™ Premium Level HD Audio with Content Protection, supports DAC with 110dB dynamic range (ALC890 Audio Codec)
• 1 x WiFi/E header
• Supports I. O. T. (Intelligent Overclocking Technology), ASRock OC Tuner
• Windows® Vista™ Premium 2008 Logo Ready
• Free Bundle: 1 x ASRock WiFi-802.11g Module, 1 x Antenna, 1 x ASRock XFire Switch Card
• ASRock DualLAN_SPDIF I/O: 1 x Coaxial SPDIF Out Port, 1 x Optical SPDIF Out Port, 2 x eSATAII Ports, 2 x RJ-45 LAN Ports with LED, 1 x IEEE 1394 Port, 6 x USB 2.0 Ports

En de bios van de pc ook goed ingesteld????

In de bios kan ik niets over geluid terug vinden en de handleiding van het moederboard is in vele talen behalve iets waar ik ook nog uitkom.

Heb wel een driver voor de bios gevonden op internet maar hier durf ik eigenlijk niet te veel in te *****. Bang dat ik het helemaal verkloot :confused:

Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Hoi :)

Heb ook een AsRock.
Heb je ook de chipsetdrivers geinstalleerd?
In je Bios zou onder de rubriek " Advanced " weer een rubriek " Chipset Configuration " moeten staan en daaronder staat het e.e.a. over je Audio.

Was het moederbord niet goed wat er in die nieuwe pc zat toen je hem kocht?

ED

Ik ga vanmiddag even in de Bios kijken. Hoop dat het probleem hier zit.

Hij geeft ook een foutmelding bij de Chipset installatie. We hebben inmiddels ook een mail gestuurd aan Asrock in de hoop dat ze ons kunnen helpen.

het Moederboard deed het in eerst instantie wel met XP maar andere zaken werkte niet goed. hebben nu in een week tijd denk ik al 10 keer moeten formateren omdat als we het allemaal werkend hebben we toch wel een probleem krijgen bij opstarten.

Houd je bezig maar wordt je niet vrolijk van.

Hoi !

Ik begrijp het niet helemaal !

Heb je de PC bij @Alternate gekocht, en is hij daar ook geassembleerd ?

Zo ja, als de wiedeweerga (maandagmorgen 11.00 uur) voor de deur gaan staan en garantie claimen.

Zelf in elkaar gezet: demonteren, mobo eruit en omruilen bij @Alternate, dus ook maandag naar Ridderkerk !

Verder kl...ien heeft dan weinig zin en als je pech hebt verlies je je garantie ook nog !

Greetz,

Harry.

Beste Harry,

de computer is door Alternate in elkaar gezet. We hebben er zelf nog een harddisk ingeplaatst waardoor we de garantie zegel dus hebben verbroken. Naar mijn idee hebben we nog wel garanatie op de onderdelen maar volgens alternates voorwaarden vervalt de garantie.

Overigens in mijn bios gekeken. Audio staat op enabled hebben we nu op auto gezet werkt nog niet. Zijn er nog andere suggesties? Kan het zijn dat het moederboard niet XP proof is en de grafische kaart niet Vista proof?

Je zegt : Zijn er nog andere suggesties

Maar dat lijkt me eigenlijk nog niet zolang bijvoorbeeld dit nog niet is opgelost :
Hij geeft ook een foutmelding bij de Chipset installatie
Over wat voor foutmelding hebben we het dan ?

En dit kan ik ook niet echt met elkaar rijmen :
omdat als we het allemaal werkend hebben we toch wel een probleem krijgen bij opstarten

Als ik deze in XP wil installeren krijg ik een foutmelding bij ca. 90% van de installatie.
Fout bij de installatie bij installeren van Realteak HD audio stuur programma

Je zegt : "allemaal werkend hebben " terwijl je tegelijkertijd aangeeft dat je de Realtek niet geinstalleerd krijgt.

En welk probleem krijg je bij het opstarten als je het allemaal werkend (??) hebt ?

Kortom, tis me nog niet echt allemaal duidelijk..:)

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan