Help mijn hoofdaccount is een gast account geworden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BatiSs

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
5
Mijn hoofdaccount is een gastaccount geworden
En kan hem niet veranderen in een beheerder

Kan iemand hulp bieden

Met vriendelijke groet,
Tony
 
Als het goed is heb je nog een account genaamd administrator (built-in) die automatisch verborgen wordt als je een andere administrator account aan maakt zoals in de setup van windows.

Hoe log je in?

Als je automatisch inlogt dan ga je naar start => afmelden
Als je dan in het grafische inlogscherm komt druk dan twee keer op ctrl + al + del

Als je inlogt via het grafische inlogscherm (met plaatje naast de account naam) druk dan twee keer op ctrl + alt + del

Of je komt al meteen in het goede inlogscherm. (zie bijlage)

Hier vul je administrator in en het wachtwoord daarvan.

Succes:thumb:
 

Bijlagen

  • inlog scherm.GIF
    inlog scherm.GIF
    19,3 KB · Weergaven: 60
Gast Account is vanuit adminstrator niet te veranderen

Ik ben ingelogt als adm,

Maar kan het gast account niet veranderen,

En nieuw account aanmaken met mijn inlog naam is niet mogelijk

account bestaat al maar laat hem niet zien alleen het gast account,
 
Als ik het goed begrijp ben je dus ingelogt als het admin account maar je hebt beperkte rechten?


Of zie je jou bestaand account neit meer staan bij het inloggen in XP?
 
Re: Nee mijn account staat er nog

Nee ik kan gewoon inloggen op mijn eigen account, maar hij heeft een status gast account
Het is dus een gast account met mijn eigen naam heel vreemd he
 
Okee dan

Deze manier is om te kijken of je nog een admin account hebt of een built in admin account.

Tip: Als je de built in admin account naam veranderd hebt in jou naam omdat jij admin wilt zijn. Moet je dit nooit meer doen!
Zodra je een nieuw account aan maakt zorgt XP ervoor dat dit account verborgen wordt.

Ik weet niet of je bekend bent met de Hirens boot CD?

Als je deze nog niet hebt kan je hem hier downloaden:
http://rs54.rapidshare.com/files/103296796/Hiren_s_BootCD_9.5__kaldata.com_L.rar

Dan moet deze op een CD gebrand worden. Als je dat gedaan hebt start je de pc opnieuw op met deze CD en dan krijg je een keuze menu.

Daar moet je zoeken naar Password en Registery tools.
Als je deze niet ziet moet je (als ik het goed heb) op 0 drukken om naar de volgende keuze lijst te gaan.

Dan gaat dit programma zoeken naar de MS sam (waar de gebruikers en wachtwoorden instaan). Hier kan je dan nog kijken of je wel een werkend admin account hebt.

Als je deze hebt kan je me dit programma het wachtwoord van dit account verwijderen.

Als dit niet het geval is weet ik het ook even niet. Ik denk niet dat je rechten kunt krijgen zonder een admin account, maar daar kan ik me in vergissen.

Succes :thumb:
 
RE cd download

Nou ik ga het proberen je hoort nog van me

Alvast vriendelijk bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan