help, mijn internetgedrag wordt gecontroleerd!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
5
SPOED !!! Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!!!

Ik ben er achter gekomen dat een huisgenoot (gezinslid) mijn internetgedrag controleert.
Deze persoon kan inloggen op mijn account (dus goedbedoelde adviezen met het toepassen van wachtwoord hebben geen zin).

Ondanks dat ik mijn tijdelijke internetbestanden, cookies ed. heb gewist, kan deze persoon blijkbaar toch zien/terughalen welke websites ik heb bezocht.

kan iemand mij advies/tips geven hoe ik dit kan controleren?

Wordt er ergens een kopie van mijn internetbestanden opgeslagen? kan dat?
Of hoe kom ik erachter dat iemand een programmaatje op mijn pc heeft gezet dat informatie in kopie doormailt of ergens verborgen opslaat?
 
ik denk niet dat diegene dat niets voor niets doet...
 
zijn vraag was niet of diegene dat voor niet voor niets doet:p

maar toch van jou wel een goede vraag aan hem:p
 
Als het een gezinslid is.. Ik weet niet hoe de gezinspositie is maar daar kom je onderling toch wel uit?
Anders even een scan laten doen naar monitoring tools/keyloggers.
 
SPOED !!! Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!!!

Ik ben er achter gekomen dat een huisgenoot (gezinslid) mijn internetgedrag controleert.
Deze persoon kan inloggen op mijn account (dus goedbedoelde adviezen met het toepassen van wachtwoord hebben geen zin).

Ondanks dat ik mijn tijdelijke internetbestanden, cookies ed. heb gewist, kan deze persoon blijkbaar toch zien/terughalen welke websites ik heb bezocht.

kan iemand mij advies/tips geven hoe ik dit kan controleren?

Wordt er ergens een kopie van mijn internetbestanden opgeslagen? kan dat?
Of hoe kom ik erachter dat iemand een programmaatje op mijn pc heeft gezet dat informatie in kopie doormailt of ergens verborgen opslaat?

Da's een gebed zonder einde. In principe is op dit gebied ALLES mogelijk
 
Hoi 1965,

Kun je wellicht wel op mijn vraag antwoord geven want dat is wel serieus bedoelt :).
Verder klopt het wat Pasja zegt, het is geen kwestie van één programma of instelling.
 
Da's een gebed zonder einde. In principe is op dit gebied ALLES mogelijk

Dat het mogelijk is begrijp ik, sterker nog, ik weet het, want ik ben daar achter gekomen.

Ik zoek een antwoord op de vraag hoe ik mijn pc kan checken/controleren om er achter te komen op welke wijze dit wordt gedaan zodat ik dit kan stoppen!!!

En voor de mensen die mijn verzoek verkeerd opvatten/uitleggen;
"Ik/wij hebben de zorg op ons genomen van een bijna volwassen pleegkind die in zaken "neust' die niet voor zijn ogen bestemd zijn!
Ik wil met een technische oplossing dit oplossen/blokkeren/voorkomen, omdat aanspreken alleen geen garantie is dat het niet weer gebeurd.

Ik hoop nu op een goed advies waarvoor ik jullie dankbaar zal zijn.

opnieuw gesteld; hoe kan ik checken op welke wijze internetbestanden teruggehaald kunnen worden, of er een mogelijkheid is gecreerd (instellingen) dat een kopie elders op mijn pc wordt opgeslagen zodat het verwijderen van de internetgeschiedenis hier geen invloed op heeft, of dat er onzichtbaar een progje is geinstalleerd die deze gegevens registreerd of erger nog; ik kopie naar een externe computer doormailt!

help!
 
Dat het mogelijk is begrijp ik, sterker nog, ik weet het, want ik ben daar achter gekomen.

Ik zoek een antwoord op de vraag hoe ik mijn pc kan checken/controleren om er achter te komen op welke wijze dit wordt gedaan zodat ik dit kan stoppen!!!

En voor de mensen die mijn verzoek verkeerd opvatten/uitleggen;
"Ik/wij hebben de zorg op ons genomen van een bijna volwassen pleegkind die in zaken "neust' die niet voor zijn ogen bestemd zijn!
Ik wil met een technische oplossing dit oplossen/blokkeren/voorkomen, omdat aanspreken alleen geen garantie is dat het niet weer gebeurd.

Ik hoop nu op een goed advies waarvoor ik jullie dankbaar zal zijn.

opnieuw gesteld; hoe kan ik checken op welke wijze internetbestanden teruggehaald kunnen worden, of er een mogelijkheid is gecreerd (instellingen) dat een kopie elders op mijn pc wordt opgeslagen zodat het verwijderen van de internetgeschiedenis hier geen invloed op heeft, of dat er onzichtbaar een progje is geinstalleerd die deze gegevens registreerd of erger nog; ik kopie naar een externe computer doormailt!

help!

In antwoord op een advies van iemand "Anders even een scan laten doen naar monitoring tools/keyloggers"; HOE DOE IK DAT?
 
Dat is nu juist het probleem. Er zijn voor insiders vele, vele mogelijkheden om het beoogde doel te bereiken. Dat is m.i. niet aan te geven.

Ik geef je één voorbeeld. Als je verborgen bestanden / mappen verbergen zichtbaar maakt en je start op in de F8 modus en je gaat naar de map Temp van IE dan zijn daar in de met letters en cijfers aangeduide bestanden alle .jpg tjes te zien van de sites die bezocht zijn.

Een andere manier om te checken of de machine gebruikt is, is om de logboeken van Windows te raadplegen, waarbij wel een voorwaarde geldt: zorg dat je je eigen pc gebruik exact bijhoudt. Dan weet je wanneer er acties zijn geweest op de machine wanneer jij niet gebuik maakte van de pc.
 
Dat is nu juist het probleem. Er zijn voor insiders vele, vele mogelijkheden om het beoogde doel te bereiken. Dat is m.i. niet aan te geven.

Ik geef je één voorbeeld. Als je verborgen bestanden / mappen verbergen zichtbaar maakt en je start op in de F8 modus en je gaat naar de map Temp van IE dan zijn daar in de met letters en cijfers aangeduide bestanden alle .jpg tjes te zien van de sites die bezocht zijn.

Een andere manier om te checken of de machine gebruikt is, is om de logboeken van Windows te raadplegen, waarbij wel een voorwaarde geldt: zorg dat je je eigen pc gebruik exact bijhoudt. Dan weet je wanneer er acties zijn geweest op de machine wanneer jij niet gebuik maakte van de pc.

Dank je wel Pasja, dit is een eerste concreet advies dat mij wellicht verder helpt!:thumb:
 
Dit probleem lijkt mij is een drama!
Het enige wat ik in eerste instantie kan bedenken en dat ik zou doen als mij dit zou overkomen. Het hele systeem software matig opnieuw opbouwen, van alle belangrijke data een backup maken en de rest formateren. Daarna het hele systeem weer opbouwen en als laatste op de bekende manieren beveiligen. Voor de zekerheid zou ik mijn provider contacten om een ander account af te sluiten en dat account alleen bij me zelf te houden. Als laatste de computer nooit onbeheerd open te laten staan. Dat zou ik in eerste instantie doen, dan ben je in elk geval met een schoon systeem weer begonnen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je veel succes en sterkte met het voor jullie vervelende probleem.

Theo
deHoed::rolleyes:
 
Dank je wel Pasja, dit is een eerste concreet advies dat mij wellicht verder helpt!:thumb:

Simpel: geef hem een beperkt account op de computer.

Zorg er eerst nu voor dat de PC schoon is, dat doe je door even een virusscan te draaien bij bijvoorbeeld Kaspersky of Housecall.
Vrijwel al deze programma's worden als verdacht aangemerkt.

Daarna maak je voor hem een account aan met beperkte rechten en houd je zelf het beheerders account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan