Help! Mijn laptop zit vast in een vicieuze cirkel!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kani
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kani

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Dag beste lezer,

Ik heb een Acer tm 290. Een tijdje terug viel ie opeens uit. Ik natuurlijk weer gelijk aan zetten... maar hij kwam niet meer in windows.
Ik kreeg het standaardschermpje van acer te zien (waarbij je F2 kan drukken om in bios te komen) en vervolgens las ie niet meer van mijn harde schijf en probeerde ie van mijn cd-rom drive te lezen en daarna herstartte ie zich weer en kwam ik weer bij dat standaardschermpje van Acer... enz... Steeds weer hetzelfde...

Als je er een paar keer op mept (ik weet het, is barbaars) dan kan komt het eens voor dat ie windows haalt. Maar zal vlak daarna weer gewoon uitvallen en weer herstarten en krijg je datzelfde gebeuren weer zoals ik hierboven beschreven heb.

Wie kan mij helpen???!!!

Alvast bedankt!

Hoelang is dit probleem al?
Hoe oud is de laptop?
Heb je de bios al gereset?

Het gebeurde eind februari. Toen ging ik 3 weken op vakantie, dus had ik er niet naar gekeken.

Ik kom mijn bios niet in.... Als ik op F2 druk blijft ie hangen. Zucht...

Het makkelijkste bij laptops is gewoon naar de klantendienst te bellen.
Alle garantie enzo moet toch via hen afgehandelt worden.
Gewone pc winkels kunnen de laptop niet opendoen en hebben geen onderdelen om te vervangen.

De zaken die je wel kan uittesten en zelf vervangen zijn beperkt. Dit zijn het geheugen en de harde schijf. Je moet eens nagaan welke harde schijf erin zit en op de website van de fabricant kan je wel tooltjes downloaden om die uit te testen. Ook geheugen uittesten kan via een tooltje, je moet maar eens op het net zoeken.

Als het probleem bij geen van de 2 ligt zal je hem moeten opsturen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan