help.Mijn pc wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidney88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
nu word ik dus vanogtend wakker en druk me pc aan.start die op en stopt die er mee,hij wil niet eens volledig opstarten.heb ik het een aantal keer geprobeerd blijft die nog zo doen.ik weet egt niet wat ik ermee aan moet.heb cker geen rotzooi erop staan.download aleen van forums geen kazaa enzv enzv.met ad-aware heb ik aleen maar cookies als foute zooi voor de rest niks anders.dus ik zou egt niet weten hoe het komt
ik heb even gefilmt hoe die doet als ik ehm opstart.hoop dat een van jullie weet wat er mee aan de hand is
ik kan niet verder komen als wat je ziet in het filmpje.ik kan aleen nog bij de bios komen.dat is dat blauwe sgerm.aleen dat heb ik niet gefilmt.
want ik wil als het kan egt niet al men albums kwijt.en ik heb geen back up,s niks.heb zo,n 110 gb aan albums eropstaan en ik zou die voor geen geld kwijtwillen .ik hoop egt dat jullie me kunne helpen
ik heb dit al op verschillende forums geplaatst maar weet nog niet wat er is.en ik ben ook niet zo goed in onderdelen loskoppelen.maar ik hoop dat die gemaakt kan worden zonder dat ik iets kwijt raak.

het filmpje
Code:
http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=13NPCBND2S0CR0R1VPVA12QJ5V

alvast bedankt.
mvg sidney

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd onder veilige mode op te starten.

Ik denk dat er iets essentieels kapot is, de processor bijvoorbeeld.
Je zou het beste naar een pc-reparateur kunnen gaan.

Veilige modus zal niet gaan. Komt NA het scherm met de irq-afdeling (dus na 2e scherm in filmpje).

Ik denk eerder aan een conflict in de kaarten, of een defecte kaart.

Probeer eens alle kaarten los te halen, behalve je video kaart.
Als dit niet helpt, dan alle cd-roms en harddiskne loshalen, behalve de harddisk waar je windows op draait.
Geheugen kan het bijna niet zijn, omdat die door de test komt.

Bios resetten is ook een optie.

alvast bedankt voor al de reacties.ik ben helaas niet zo goed in alles los te koppelen.maar de bios resetten hoe doe je dat.en kan dat ook fout gaan?als het loskoppelen van onderdelen wel zou helpen denk ik dat ik ehm tog weg moet brengen helaas.maar ik hoop dat ik me gegevens wel houd dan:) en ik las ook iets over opstarten vanaf een diskette.
maar is het allemaal wel slim dat ik dat zelf ga proberen met de bios dan of opstarten op een andere manier.kan het ook gruwelijk fout gaan?
igv al bedankt voor de snelle reacties.

mvg sidney

Zet m'n antwoord hier ook maar even neer.

Welkom op Helpmij.:)

Het Bios resetten is niet echt moeilijk. Dit doe je met een jumper op het moederbord, zie daarvoor de handleiding.
Of je haalt het moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten af. Je moet dan wel de stromstekker(220V) losgekoppelt hebben!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan