Help! mijn programma's werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

StephanCremers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hallo,

Nadat mijn computer uit zichzelf opnieuw is opgestart is mijn bureaublad niet meer in orde. De taakbalk is weg en ook de startknop ontbreekt. In plaats van de gebruikelijke pictogrammen (een stuk of zes) staan rechtsonder alleen de klok, McAfee virusscan en de volumeregelaar. Ook hebben de icoontjes op mijn desktop een soort witte randjes om zich heen. Het ergste is echter dat vrijwel al mijn programma's niet meer werken. Wanneer ik een programma wil openen krijg ik de volgende mededeling:

"This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling teh application may fix the problem"

Opvallend is dat dit niet het geval is met programma's van Microsoft Office (Word en Excel werken wel gewoon). Ook Internet Explorer werkt gewoon. Opnieuw instaleren van de programma's lukt niet omdat de melding ook komt bij het opstarten van instalatieprogramma's.

Ik heb Windows XP (mijn huidige besturingssyteem) opnieuw geinstaleerd. Dit heeft geen effect gehad. De oude situatie is weer terug gekomen.

De afgelopen dagen heb ik tevergeefs het internet afgezocht naar een mogelijke verklaring of oplossing.Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.

BVD,

Stephan Cremers

Heb je XP helemaal opnieuw geïnstalleerd of heb je de oude installatie 'hersteld' ?

Ik heb de oude installatie hersteld, omdat ik dan niet al mijn programma's en bestanden kwijt ben. Back-up programma's werken namelijk ook niet.

Bedankt,

Ik heb die tweak gedownload, maar bij het opstarten van het programma krijg ik wederom de mededeling: "This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix the problem"

De virsuscan leverde één geinfecteerd bestand op:

C:\System Volume Information\_restore{E9B25821-A6B0-49D6-AC7F-86F955F10C45}\RP1\A0002549.exe Infected: Trojan-Downloader.Win32.INService.gen

Op http://www.viruslist.com/en/viruses/encyclopedia?virusid=69014 is geen aanvullende informatie te vinden.

Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan