Help...mijn schijf raakt van zelf vol???

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmie2

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Kan iemand mij misschien helpen. Mijn schijf raakt steeds vol. Er zan honderden bestanden die ik met een scanner wel kan zien, maar met de verkenner ofzo niet, waardoor ik ze niet kan verwijderen. Kan een virus dit veroorzaken? Wat moet ik doen??? Alvast bedankt,

Wim

Crapcleaner of iets dergelijks gebruiken.
Maak niet alleen je schijf maar ook het register schoon.
:thumb:

De bestanden die je niet kan zien zijn waarschijnlijk een hoop dll files. Deze kun je niet zomaar verwijderen. Dit zijn files die jou programma's nodig hebben om goed te draaien. Wat je dan beter kan doen is bij je configuratie scherm - software kijken welke programma's er geinstalleerd zijn en hier programma's verwijderen die je niet meer gebruikt. Of kijken of er ergens veel film, muziek of afbeeldingen staan en die verwijderen.

Het kunnen ook verborgen bestanden zijn.
Als deze niet aangegeven staan bij de mapopties om ze te laten zien dan zie je ze ook niet.
Wat ook veel ruimte in beslag neemt dat zijn herstelpunten.
Maak daarom een nieuw herstelpunt aan en verwijder al de vorigen.

Stamper zei:
Crapcleaner of iets dergelijks gebruiken.
Maak niet alleen je schijf maar ook het register schoon.
:thumb:

Waar kan ik een crap cleaner vinden dan?

jean42 zei:
Het kunnen ook verborgen bestanden zijn.
Als deze niet aangegeven staan bij de mapopties om ze te laten zien dan zie je ze ook niet.
Wat ook veel ruimte in beslag neemt dat zijn herstelpunten.
Maak daarom een nieuw herstelpunt aan en verwijder al de vorigen.

Het is geen verborgen map, want die kan ik weergeven. Er staan volgens mij een hele hoop afbeeldingen in een map die ik niet kan openen en niet kan zien. Die worden vanzelf gedownload.

Zijn dat niet je tijdelijke internet bestanden?

Trustno1 zei:
Zijn dat niet je tijdelijke internet bestanden?

Het zijn niet mijn tijdelijke bestanden. Wanneer m'n virusscanner mijn C:// scant, komt ie langs een map die Complete heet. Maar wanneer ik met de verkenner kijk, kan ik deze map niet vinden. Ik heb nu wel een aantal trojanhorse gevonden, deze zorgen er natuurlijk voor dat mijn schijf zo vol raakt, maar hoe kom ik die bestanden nu kwijt als ik ze niet kan zien?? Het zijn allemaal .zip-bestanden.

Om hoeveel mb aan data gaat het wat er in die map staat?

Trustno1 zei:
Om hoeveel mb aan data gaat het wat er in die map staat?

Het zijn volgens mij honderden zip-bestanden en het is voor een aantal Gigabytes aan rotzooi. Ik snap niet waarom ik die map niet kan vinden en kan openen en alles kan verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan