help, mn cdrom drive weg na installatie dvd rom/cd writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seffie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Berichten
4
heb een cd-witer/ dvd player aangeschaft en geinstalleerd. En het nieuwe station stond er op! De disc geinstalleerd en herstart. Toen had ik alleen nog maar een discette station. Me cd(enz)rom station is verdwenen.
Heb alles nagekeken. alles zit goed.
Heb m ook al een keer opgestart met het station eruit. weer herstart. Weer opieuw het station erin..En ja.. hij was erweer.! Moest m weer herstarten..En ja hoor ..Weer weg?!!!!
Iemand een advies?

groetjes Seffie!!!!:D
 
Hoi Seffie,

Heb je gekeken of je de master/ slave instellingen goed hebt staan?

Het beste is om je cd writer op Master te zetten, als het goed is zitten er aan de achterkant jumpers en deze moet je dus goed zetten. Als het goed is staat dit op de cd writer zelf, anders in een handleiding die er bij zat. Vervolgens sluit je hem aan op de laatste aansluiting op de IDE kabel. Je cdrom zet je dan de jumpers op slave op dezelfde manier als je met de cd writer hebt gedaan (moet er op staan anders handleiding) en sluit je aan op de andere IDE stekker.

Zo moet het werken,

Groeten,

Bas
 
Hi Bas,
thanx voor je hulp, maar geloof dat dat allemaal goedzit in t apparaat.!
(ps t gaat om een cdwriter en dvd in 1!)
En t gekke is dat het station er de ene keer wel op zit en de andere keer weer verdwijnt?!!! Bijv na herstarten van de PC
Snap er echt niks van!!!

Groetjes Seffie

:thumb:
 
Dus je hebt geen andere cd rom speler er bij? Dan moet ie op Single staan of master....
 
Nou mn cd-rom station verdwijnt nog steeds af en toe!!?:confused: maar als ik via apparaatbeheer zoek naar gewijzigde apparaten komt ie weer terug. Raar !?
maarja...zo gaat t ook.

Nogmaals
bedankt!!!

groetjes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan