Help mn laptop doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

0rudy0

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo,
ik heb een acer aspire 5612Wlmi die in augustus 4jaar word.
Nu had ik een tijde het probleem dat mij laptop uit het niets uitviel(zwart scherm of hij starte opnieuw op,en soms moest ik mijn datum en tijd ook opnieuw instellen)
Toen kreeg ik het advies om me laptop opnieuw te instaleren..
heb k ook gedaan en hij werkte weer perfect..voor een tijde tot ik weer het zelfde probleem kreeg..
aleen zo ging het keer op keer aleen deed het probleem steeds vaker voor..eerst om de maand toen de week en toen de dag..
tot ik mijn laptop vorige week normaal afsloot,en er vervolgens uren later weer achter ging.
Hij piepte 1x ,dan 2x, stilte ,en weer 2x en dat alles met een zwart scherm.
nu is hij uitgelezen en ik kreeg het advies een 'nieuwe bios te monteren omdat ze hem niet geupdate kregen.
wat kan ik nu nog doen behalve een nieuwe laptop te kopen..:(Gr.Rudy

Het lijkt mij erop dat dit beep codes zijn vanuit je POST. Ik weet niet welke BIOS op je moederbord zit, maar als deze van Phoenix is dan is je DMA-controller wellicht kapot en dan zal je je moederbord moeten vervangen. :thumb:succes

dat de computer niet op tijd blijft duid meestal op een backup baterij van je moederbord

deze is voor een paar euro te vervangen en dan zou je bios zijn gegevens moeten houden

maar door wie of wat is hij uitgelezen ??

Nou,
de laptop is uitgelezen door een itafdeling op me pa zn werk..
Die hadden het vermoeden(dus wisten het ook niet zeker!) dat de bios defect zou zijn.
Waar kan ik dat batterijtje vinden..heb me laptop al uitelkaar gehaald:o maar geen batterij tege gekomen..
Wat zou een moederbord kosten..en zou ik eventueel een moederbord van een acer 2310 travelmate in mijn laptop kunne monteren?
Of is een acer 2310travelmate beter dan mijn aspire 5612WLmi?
(IK HEB DUS NIET VEEL VERSTAND VAN COMPUTERS haha ben maar een automonteur)

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan