Help Moet steeds mijn wrt150n uitzetten om weer een internetconnectie te verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

avddd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Ik heb sinds een 3 maanden een Linksys wrt150n router V1.1 ( prod date 10/2007 )
Vanaf het begin moet ik elke keer (soms dagen of soms uren) de router
uitzetten en weer aanzetten om weer een internetconnectie te verkrijgen.
Ik heb dan geen internet meer en kan dan de routerpagina (192.168.1.1) ook niet meer via de UTP-kabel benaderen
Ik gebruik de router zowel met een PC (Win-XP) via een UTP kabel alsmede ook
draadloos met een laptop (Vista) en Iphone.
Bij mijn vorige router was het wegvallen van de internet connectie via de UTP-kabel nooit het geval.
Ik heb ook al nieuwere firmware geprobeerd maar dit hielp ook niet.(V1.52)
Via de helpdesk Linksys is het ook niet opgelost. Omdat ik de router voor reparatie moest opsturen heb ik een 2e wrt150n gekocht want zonder wireless kan ik niet, ivm mijn laptop.
De nieuwe router is gister ook al een keer vastgelopen.
Ik vermoet dat een instelling misschien oplossing kan bieden maar heb geen idee, want ik heb geen gekke dingen ingesteld.
Ik gebruikte eerst WEP.sec. + MAC-adress filter en met de nieuwe router alleen MACfilter, maar deze ging ook in de fout.
Kunt u mij helpen en een oplossing voor dit probleem aandragen ?:thumb:

Ik gebruik internet via Multikabel (nu Ziggo)
Besturingsysteem via UTP Win-XP Prof SP2, Wireless WIN-Vista , Iphone
Ik gebruik je de Windows firewall voor WINXP en Vista
Linksys wrt150n router V1.1 .
mvrgr Arno uit Zwaag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik dacht dat het met je wachtwoord verband hield ,want dat is gewijzigt of moet worden en dat het daar misschien verband mee heeft maar als ik het nog eens lees zou dat niets mee te maken hebben.

Modag

Laatst bewerkt:
ik heb hier een andere post van iemand gelezen, die ook veel problemen heeft met de verbinding, sinds dat zijn provider ziggo werd.

Dat verklaard natuurlijk niet dat je dan geen verbinding met de router meer hebt.
Op helpmij zijn er meer problemen met deze router gepost.
Iemand had baat bij het restten van de router, dat kun je dan proberen

Daarna alles op automatisch zetten volgens de voorschriften van Ziggo,
en dan beter WPA beveiliging, want dat is de enige betrouwbare beveiliging

mvg leo

wrt150n

ik heb hier een andere post van iemand gelezen, die ook veel problemen heeft met de verbinding, sinds dat zijn provider ziggo werd.

Dat verklaard natuurlijk niet dat je dan geen verbinding met de router meer hebt.
Op helpmij zijn er meer problemen met deze router gepost.
Iemand had baat bij het restten van de router, dat kun je dan proberen

Daarna alles op automatisch zetten volgens de voorschriften van Ziggo,
en dan beter WPA beveiliging, want dat is de enige betrouwbare beveiliging

mvg leo

Ik denk niet dat alleen een reset mijn problemen oplost aangezien de 2e router nieuw uit doos ook in de fout ging. Dat van WPA weet ik, maar alsnog ben ik al blij als de router onafgebroken blijft werken. Daarna maak ik me wel warm voor de securityinstellingen.
Tanx voor je bericht.
gr Arno

Ik denk niet dat alleen een reset mijn problemen oplost aangezien de 2e router nieuw uit doos ook in de fout ging. Dat van WPA weet ik, maar alsnog ben ik al blij als de router onafgebroken blijft werken. Daarna maak ik me wel warm voor de securityinstellingen.
Tanx voor je bericht.
gr Arno

Tja,dat zat er wel in.
Je hebt geen nieuw modem van ziggo gehad toch?

Wilde gok met een kleine kans ben ik bang voor:

Misschien raakt de router de weg kwijt wanneer de adapters uitgezet worden door energie beheer van de computers.
Dit kun je uitzetten in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de adapter's > energie beheer. Vinkje weg bij uitschakelen mag.

Tja,dat zat er wel in.
Je hebt geen nieuw modem van ziggo gehad toch?

Wilde gok met een kleine kans ben ik bang voor:

Misschien raakt de router de weg kwijt wanneer de adapters uitgezet worden door energie beheer van de computers.
Dit kun je uitzetten in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de adapter's > energie beheer. Vinkje weg bij uitschakelen mag.

Ligt zeker niet aan het energiebeheer want hij loopt ook vast tijdens internetten en dus niet in rust.

Hier lijkt meer dan 1 probleem op te treden. Als de tweede router hetzelfde probleem geeft ligt het in ieder geval niet aan de router. Ik denk dat het onder andere aan Ziggo ligt en aan uw netwerkkaart.
Heeft u al eens geprobeert om uw MAC-adres te klonen? Dit doet u als volgt:
- typ in de adres balk in 192.168.1.1 (hopelijk kunt u die nu wel benaderen. mocht dat niet lukken kunt u ook eens proberen in veilige modus).
- bij gebruikersnaam en wachtwoord laat u het vak gebruikersnaam leeg en vult u bij wachtwoord admin in.
- in de paarse balk klikt u op "MAC Address Clone"
- klik op deze pagina op enable en kies "Clone Your PC's MAC"
- klik op save settings.

Mocht dit nou de problemen niet verhelpen, kunt u het nog gerust zo laten staan: "Baat het niet, dan schaadt het niet".

Groeten :)

Heb hetzelfde probleem. Echter slechts op 1 van de 2 laptops die aangesloten is op het wireless deel. De short cut is om MAC adres (tijdelijk) filtering uit te zetten. Dan kan je in ieder geval weer doorwerken. Mocht ik het probleem vinden laat ik het nog wel weten. Wat mij overigens opvalt is dat bij de laptop die niet werkt MET MAC filter er ook automatisch een compternaam en ip adres wordt opgeslagen in de router. Dat is bij de andere laptop die wel werkt niet het geval
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan