• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HELP MS Office bestanden starten niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie73

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Wie kan me helpen met het volgende:

Sinds vandaag kan ik geen Excel (eigenlijk alle MS office documenten) niet meer starten welke op de externe hard schijf staan.

Als ik bijvoorbeeld een Excel document open krijg ik de volgende melding:

G:\Mijn.xls kan niet worden gevonden. Controleer de speling van de naam en de locatie van het bestand.

Ook als ik dit bestand naar een andere schijf (vaste schijf) kopieer krijg ik deze melding?

Als ik Excel eerst opstart en dan vervolgens dit bestand opzoek op de externe harde schijf wordt het wel gewoon geopend?

Wie kan me helpen met dit probleem????

b.v.d.
Japie73

Met externe harde schijven wil het nog wel eens gebeuren dat de dive-letter wisselt. Afhankelijk van welke andere (verwisselbare) apparatuur is aangesloten. Mijn externe harde schijf is in Amsterdam D:, in Apeldoorn E: en thuis J:.

Dus let even op als je via Excel een bestand opent vanaf welke schijf je dat doet.

Voor de rest: als je je bestanden kunt openen, misschien met een omweg, dan heb je toch eigenlijk geen probleem?
;)

Maar mijn bestanden op de externe HD heeft het tot 24 uur geleden gewoon gedaan, dat is toch vreemd? Wat ik wel overigens heb gedaan is een beetje zitten prutsen in bestandstypen. Bij Mapopties bestandstypen gekozen en toen .doc aangeklikt en geavanceerd. Vervolgens acties "openen" "bewerken" en bij DDE bericht de tekst weggehaald. Ik had dat gedaan omdat Word zeer traag opstarte en deze tip had ik gekregen. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft?

Ik heb vermoedelijke te veel zitten rotzooien in het register, bij mijn buurman worden MS Office documenten wel gewoon van de externe harde schijf geopend.

Heb nu een image teruggezet, had ik gelukkig enkele dagen geleden gemaakt en alles draait weer als een zonnetje.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan