HELP: Niet meer op te laden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanhage

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo,
Ik heb deze laptop sinds oktober 2008, en nooit problemen gehad omtrent de accu en het opladen, maar sinds deze week, als ik dan de stekker in de laptop doe en daarna in het stopcontact dan geeft de laptop geen melding dat hij wordt opgeladen, en ook brand het witte lampje NIET, zowel aan de voorkant als aan de linker zijkant waar ik de andere kant van de stekker in moet doen, ik heb al heel veel geprobeerd, stekker in en uit , klep van de laptop dicht doen, en dan stekker er in en eruit, uitschakelen en dan stekker erin doen,

ik heb al geprobeerd:
-zie bovenstaande stappen
en
- contact opgenomen met 0900 2020165
- en op de website gekeken naar eventuele oplossingen, daar kwam ik 1 oplossing tegen, maar hier werdt ik niks wijzer van. ik weet namelijk niks van computers.

maar volgens hp/compaq moet ik nu een mail sturen naar de technische dienst, wat ik nu dus ook gedaan heb.
maar misschien weten jullie eerder een oplossing?

alvast bedankt

gr stefan

het betreft een: COMPAQ PRESARIO CQ60-140ED

Sinds Oktober 2008 deze laptop? Dan vooral niet luisteren / doen wat hier op de Helpmij allemaal geadviseerd gaat worden, maar achterover leunen en de garantie aanspreken / techinsche adviezen die je van HP krijgt uitvoeren.

Laatst bewerkt:
ja dat zal allemaal wel. maar ik wou graag weten wat er voor opties nog mogelijk zijn, voordat ie over een uur uitvalt.

Regelmatig je werk opslaan...Alvast je eigen zaken backuppen naar een USB stick zodat je die altijd nog hebt.

Eventueel naar de winkel waar je hem gekocht hebt (als het een gewone winkel is) en hun aanspreken op de garantie

Lijkt mij glashelder wat ik probeer duidelijk te maken? Met een laptop van amper 8 maanden uit ga je geen fratsen uithalen, maar ga je simplelweg de adviezen van de technische dienst van de fabrikant uitvoeren cq. genieten van de fabrieksgarantie.

ik heb hem gekocht bij mediamarkt;
maar moet ik dan met laptop en al naar de mediamarkt?
want ik zit er lievr niet op te wachten om mn laptop van 600 euro naar de winkel mee te nemen...
en ik heb hem ook echt nodig voor mn werk..

Ik sluit mij aan bij Ellasar, naar de Mmarkt gaan. Zij zijn primair verantwoordelijk voor garantieclaims.
Niet meer mailen dus naar HP.

ik heb het net geprobeerd om de accu eruit te halen, en de laptop viel gelijk uit.

ik heb net ook geprobeerd om de stekker nogmaals te ontsluiten en weer aan te sluiten, en helaas weer nisk, maar nu 4 minuten later gaat ie ineens weer opladen,m aar dat doet ie wel vaker, wat nu??
gr stefan

conclusie dus:

Terug naar de mediamarkt, vertellen wat er mis mee is. Bij de mediamarkt doen ze (bij mij dan) helemaal niet moeilijk over het terugnemen van producten. Helaas ben je dan wel even je laptop kwijt.. maar daarna krijg je wel weer een perfecte laptop terug.. ;)

wel even bestanden back-uppen!

iemand anders dacht dat het aan de stekker lag. dat er een soort van breuk is in de stekker,
dan zou het niet aan de laptop liggen, maar als de laptop zelf wel zijn werk doet.....
zou het dan aan de laptop liggen?

iemand anders dacht dat het aan de stekker lag. dat er een soort van breuk is in de stekker,
dan zou het niet aan de laptop liggen, maar als de laptop zelf wel zijn werk doet.....
zou het dan aan de laptop liggen?

Ja dat kan, het zal zitten tussen de connector in je laptop bij je accu en het stopcontact waar je de adapter in je huis op aansluit.
Als het de adapter is heeft mediamarkt het vermoedelijk snel vervangen, maar als het de connector in je laptop is zal er vermoedelijk een andere printplaat ingezet gaan worden.

Ga er gewoon even mee langs de mediamarkt, met een beetje mazzel hebben ze daar een identieke adapter waarmee ze even kunnen testen..

Ga er niet zelf mee klooien zolang je nog garantie hebt.
Zoals eerder vermeld, stel je eigen bestanden veilig en ga naar MM toe,
"Je bent toch niet gek" :), laat hun het lekker oplossen

Zou het mogelijk kunnen zijn, dat ik eerst met mn oplader naar hun toe ga, en dan pas met eventueel met mn laptop, want ik ga liever neit met een laptop van 600 euro zo over straat.
en als het niet aan ,mn laptop ligt....

Een laptop is juist om mee te nemen, en dan weet je het in 1 keer zeker.

De kans dat dit soort dingen aan de adapter ligt is in mijn beleving 20%

ik heb contact gehad met compaq/hp.
erg snelle en goede service.
ik krijg een nieuwe adapter/kabel toegestuurd,
en er werd aangeraden een hardware-reset te doen, en de BIOS te updaten omdat ook mn laptop redelijk snel warm word.
die updates, en reset ga ik van t weekend waarschijnlijk doen.
gr stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan