Help! niets werkt meer door spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Op de een of andere duistere manier heb ik opeens iets op mijn pc staan met de naam "spylocked 4.1" en niets werkt meer. Als ik mijn pc opstart log ik gewoon in met mijn wachtwoord en alles verschijnt normaal. Dan verschijnt er iedere keer een schermpje met de tekst: "windows verkenner werkt niet meer" en dan verschijnt ook dat spylocked 4.1 programma dat een melding geeft van gevonden virussen en spyware. Hiermee kan je dus alleen wat doen als je jezelf registreerd of het programma koopt.
Zodra ik op het schermpje met "windows verkenner werkt niet meer" klik verschijnt de tekst: "windows verkenner wordt opnieuw opgestart" en alles begint weer opnieuw inclusief dat spylocked 4.1. Ik kan dus niets openen of doen. Ik hoop dat hier iets aan te doen is anders zou ik een hoop werk kwijt zijn.
mvrgr. Kanyarat.
ps. notebook HP Pavilion dv9055 met windows vista premium.
 
Laatst bewerkt:
@M.obbes,
ik begrijp je goede bedoelingen, maar het is niet verstandig adviezen op te volgen van een ander zijn/haar Hijackthis log. De vraagsteller kan dan beter zelf proberen een Hijackthis log te plaatsen op een ander forum.

@kanyarat,

Maak even een Hijackthis log en laat die door een expert nakijken op een ander forum.

Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.
 
@M.obbes,
ik begrijp je goede bedoelingen, maar het is niet verstandig adviezen op te volgen van een ander zijn/haar Hijackthis log. De vraagsteller kan dan beter zelf proberen een Hijackthis log te plaatsen op een ander forum.

Het gaat er niet om dat er naar het log gekeken wordt maar er word wel advies gegeven voor iemand met hetzelfde probleem
 
Maar ik kan helemaal geen log maken want ik kan niets meer openen en nergens meer mee werken! Ik zal dit probleem in ieder geval ook op Nucia plaatsen want ik zit echt met mijn handen in het haar (voor zover nog aanwezig) en ik ben nu niet bepaald een kenner.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er niet om dat er naar het log gekeken wordt maar er word wel advies gegeven voor iemand met hetzelfde probleem

Elke pc en elk probleem is toch anders, soms moeten er bijvoorbeeld specifieke bestanden worden verwijderd die bij de ander weer niet aanwezig zijn.

@ kanyarat,
Als je in de Veilige modus opstart, kan je dan wel scannen?
Als dat mogelijk is, doe dan dit:

-.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

Het downloaden van AVG Anti-Spyware moet dan op een andere pc gebeuren en die via een CD-Rom of USB-stick overzetten in de Veilige modus naar de betreffende pc.

En als het niet lukt is een HijackThis-logje plaatsen handig, zie bericht van crash hierboven.

Succes!:thumb:
 
Veilige modus ging ook niet, maar met de hulp van Smeenk ben ik er aardig uitgekomen.
Eerst met behulp van mijn vista dvd een systeemherstel gedaan, en toen met behulp van dat bestandje van Smeenk de boel hersteld. Nu laat ik spybot en avg nog eens lopen en dan hoop ik dat alles weer in orde is. Bedankt voor de hulp:thumb:
 
Veilige modus ging ook niet, maar met de hulp van Smeenk ben ik er aardig uitgekomen.
Eerst met behulp van mijn vista dvd een systeemherstel gedaan, en toen met behulp van dat bestandje van Smeenk de boel hersteld. Nu laat ik spybot en avg nog eens lopen en dan hoop ik dat alles weer in orde is. Bedankt voor de hulp:thumb:

Oke, succes verder.:)

Mocht het probleem met de hulp van Nucia opgelost worden, mag je hier de vraag rechtsondeaan op Vraag is opgelost zetten.
 
Het gaat er niet om dat er naar het log gekeken wordt maar er word wel advies gegeven voor iemand met hetzelfde probleem
Het gaat me ook niet om de log, maar om het advies daar. Het advies is voor het geplaatste log gemaakt. Elk log wordt appart benaderd en behandeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan