HELP!!! nieuwe PC met Vista crasht steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

majahendrickx

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
5
Hoi,

onlangs kocht ik een nieuwe PC.( Aangezien ik een leek ben zet ik er alles bij wat ik er van weet.)
HP Compaq 6830s
17.0 inch diagonal WXGA+
intel Core 2 Duo Processor T5870 (2.00GHz)
2048MB DDRII 800MHz (1x2GB)
250 GB 5400 rpm S-ATA with 3D DriverGuard
DVD+/- RW SM DL LightScribe
Windows Vista Business
Microsoft Office 2007
Intel Wifi Link 5100 ABGN + Bluetooth
6-in-1 Media Card reader
VGA Webcam
ATI Mobility Radeon HD 3430 graphics with 256MB video memory (512MB HyperMemory)


Op de PC stond een trailversie van MCAfee. Deze hebben we geactiveer en is nog geldig. Sinds die activatie gaf outlook bij het opstarten volgende foutmelding "De invoegtoepssing Exchange Scan (C:/Program Files/McAfee/Managed VirusScan/Vscan/OtklUI20080617022453.dll) kan niet worden geladen en is uitgeschakeld in Outlook. Neem contact op met de fabrikant van de invoegtoepassingen voor een update. Als er geen update beschikbaar is, moet u de invoegtoepassing verwijderen."
Aangezien we niets bruikbaars vonden ivm die invoegtoepassingen en we ontdekt hadden dat op onze PC OtklUI20090617022453.dll stond concludeerde wij dat hij een oudere versie van dat dll.filtje nodig had. Mijn man copieerde die 2009 en gaf die de naam 2008 en zette die bij die 2009 en sindsdien was dat probleem opgelost.

Onze PC slaat ook geregeld vast (ook voor de aanmaak van die 2008-file). Het beeld bevriest gewoon of hij valt uit of we krijgen een bluescreen met tekst (dat ongelofelijk vlug weg en dus niet te lezen is).
Een kennis heeft gisteren een geheugentest gedaan en dat was in orde. De harde schijf vertoonde wat fouten, maar die heeft de PC zelf kunnen repareren. Dat is dus ook het probleem niet. Volgens die kennis gaf hij alleen iets van een fotodriver die niet goed was. Die driver is veranderd in de laatste versie (Vista-compatibel).
Nu nog slaat onze PC nog steeds vast. We kunnen hem alleen maar met de start-knop afzetten en we moeten echt heel lang wachten voor we hem weer aan de praat krijgen. Als we te vlug zijn, blijft het scherm gewoon zwart.

Deze morgen heb ik mijn man zijn zelfgemaakte 2008-dll-file verwijderd, want ik dacht dat het daardoor kwam. (doorklikken in outlook naar internetexplorer geeft vaak dat vastlopen)
Maar ineens weer een blauw scherm. Nu bleef dit staan en ik heb kunnen overschrijven wat erop stond:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
IRQC-NOT-less-or-equal
If this is the first time You've seen this stop error screen restart your Computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. If the problem continue disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory option such as caching on shadowing. If you need to use safe mode or remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode.
Technical information:
XXX STOP: 0x0000000A(0x91DF7AF0, 0x0000001B, 0x0000001, 0x81CEAC1F)
collecting data for crash dump...
initializing disk for crash dump...
beginning dump of physical memory
Dumping physical memory to disk: 5

Dit scherm bleef staan. Ik heb de pc moeten afzetten met de knop. Iets latr kreeg ik hem niet aan de praat en ik heb het opgegeven.

Ik weet echt niet wat er nu mis is. Is het de McAfee of is er iets aan de PC zelf of...
De PC had het al van in het begin. Er is door ons niet iets bij opgezet (buiten die fotosoftware, maar dat was nog maar net en hij had het ervoor ook al)
Kan er iemand mij helpen of tips geven?

Alvast bedankt!!!
Maja
 
Wanneer de pc (laptop neem ik aan) inderdaad zo goed als nieuw is, is er maar 1 goede oplossing:

Terug naar de winkel en niet zelf gaan prutsen!
 
terugsturen

Ja dat zei die kennis van ons ook.
We zullen hem maar terugsturen.
Bedankt!
Maja
 
Zodra je een laptop hebt, zorg dan dat het eerste wat je doet een complete systeem-backup maken is. Dan kan je dit soort problemen heel makkelijk verhelpen, door gewoon je systeem-backup terug te zetten. Dat kost een paar uur, in plaats van een paar dagen als je teruggaat naar de winkel voor een reparatie.
 
Zodra je een laptop hebt, zorg dan dat het eerste wat je doet een complete systeem-backup maken is. Dan kan je dit soort problemen heel makkelijk verhelpen, door gewoon je systeem-backup terug te zetten. Dat kost een paar uur, in plaats van een paar dagen als je teruggaat naar de winkel voor een reparatie.

Behalve dan als het een hardware probleem is....
 
Hoi,

HP customer support zegt ons eerst zelf het moederbord te resetten
(batterij eruit, stroom afkoppelen en aan/uit knop 20 seconden ingedrukt houden. Dan enkel de adapter terug aansluiten (geen batterij !) en terug opstarten.)
Als we het probleem dan nog hadden moesten we het geheugen er eens uithalen en er terug insteken.
Als het probleem dan nog niet opgelost is, de PC binnenbrengen.

Het moederbord heb ik nu gereset. Straks eens kijken of hij het probleem nog heeft en dan stap 2 uitvoeren. Misschien is het probleem al wel opgelost. (?)

Ik houd jullie nog op de hoogte!

Grtz,
Maja
 
Toen ik gisterenavond mijn pc opzette (na het resetten van het moederbord), hing hij direct.
We hebben hem toen afgezet en het geheugen eruit gehaald en terug ingeplugd zoals HP aangeraden had. Nadien hebben we een hele avond kunnen werken op de pc en we hebben hem niet kunnen laten vastlopen.
Ben eens curieus dat het straks ook nog zal gaan!

grtz,
Maja
 
Jaja het was weer zover. Bluescreen en heel warm vanonder. Het lijkt wel een afkoelingsprobleem te zijn.
Ik moest van hp nog eens de nieuwste driver van den bios installeren, maar die stond er blijkbaar op, dus...
Morgen gaat hij naar HP voor herstelling. Het zal een hardwareprobleem zijn!

Groetjes en bedankt voor de feedback!
Maja
 
Laptops worden altijd warm hoor, ze hebben immers niet zoveel/zo'n grote fans als PC's.
Ja kan eens na 15 min kijken in je bios hoe warm het wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan