HELP! Nintendo DS R4 SDHC werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tombb

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Berichten
8
Ik heb een Nintendo DS R4 SDHC kaartje gekocht, en ik heb gedaan zoals hier en op andere plaatsen geadviseerd word. Maar... na een paar seconden ''Loading...'' flikkert het beeld van zwart naar wit. Dan blijft het beeld zwart. Wat zou ik fout gedaan hebben? Help me aub!

groetjes
Tom
 
kan een aantal oorzaken hebben oa geheugenkaartje vol, niet de nieuwste software update geinstalleerd of geheugenkaartje die niet geschikt is voor deze sdhc kaart
 
Verplaatst Beeldscherm / LCD / TFT ---->>> Nintendo.
 
je kunt je DS een keer opstarten zonder kaart erin, als die het dan gewoon doet zal het wel in orde zijn.
en als je geheugenkaart gewoon toegankelijk is lijkt me daar ook niets mis mee.
je hebt wel de goede firmware?
ik lees namelijk dit op de site:
Het is dan ook belangrijk niet de officiële R4DS Firmware op de R4 SDHC te plaatsen, maar de R4 SDHC Firmware
 
je kunt je DS een keer opstarten zonder kaart erin, als die het dan gewoon doet zal het wel in orde zijn.
en als je geheugenkaart gewoon toegankelijk is lijkt me daar ook niets mis mee.
je hebt wel de goede firmware?
ik lees namelijk dit op de site:

Ja, ik heb de goede firmware. Ik zou ook graag willen testen of ik een goede geheugen kaart heb.. Kan dat ergens? Bedankt voor de tip!

Tom
 
als hij tevoorschijn komt in de verkenner zal ie wel goed zijn schat ik zo.
of zie je het kaartje helemaal niet?
 
Ik heb de R4 SDHC gekocht met kaartje van 4gb geheugen
nu is mijn vraag:
mag je dit kaartje volledig benutten of moet er nog ruimte overblijven voor savegames? ik bedoel, dat mijn kinderen het spel kunnen bewaren. Of mag je de volledige 4gb benutten alvorens te beginnen?
 
als hij tevoorschijn komt in de verkenner zal ie wel goed zijn schat ik zo.
of zie je het kaartje helemaal niet?

Ik zie het kaartje wel, alleen als ik de NDS opstart flikkert het scherm van de DS..
Ik kan wel allemaal spullen op de geheugenkaart zetten. Formatteren gaat nu trouwens ook niet meer..

gr Tom
 
@Tombb, je kan nog proberen je kaartje in een DS van iemand anders te doen, als het dan wel werkt ligt het aan je DS, werkt het daar ook niet, dan heb je de verkeerde besturingssoftware, of hij is niet correct geinstalleerd.

@wouterskurtt, je moet inderdaad wat ruimte reserveren voor SAV bestandjes, niet helemaal vol plempen dus.
je had hiervoor een ander topic mogen starten overigens, nu breek je in in een ander topic.
ik vind dat niet zo'n probleem, maar het is voor anderen die hulp zoeken een beetje makkelijker terugvinden als je gewoon een nieuw topic start.
 
@Tombb, je kan nog proberen je kaartje in een DS van iemand anders te doen, als het dan wel werkt ligt het aan je DS, werkt het daar ook niet, dan heb je de verkeerde besturingssoftware, of hij is niet correct geinstalleerd.

Mijn nichtje was laatst bij ons, haar dochter heeft ook een NDSL. Bij haar werkt het ook niet.. Moet ik een nieuwe geheugenkaart kopen? Ik had ongeveer 10 spelletjes op de NDSL + de firmware...

Gr Tombb
 
dan zal het inderdaad aan je SD kaartje liggen, hoewel die niet zo snel kapot gaan over het algemeen.
ik zou nog eens proberen je SD te benaderen via windows, alles eraf gooien, opnieuw de firmware erop, kijken of hij het dan doet.
en anders idd een nieuw SD kaartje.
 
dan zal het inderdaad aan je SD kaartje liggen, hoewel die niet zo snel kapot gaan over het algemeen.
ik zou nog eens proberen je SD te benaderen via windows, alles eraf gooien, opnieuw de firmware erop, kijken of hij het dan doet.
en anders idd een nieuw SD kaartje.

Heb ik al een keer geprobeerd. Ik zal anders nog een keer een goedkope SD kaart proberen op de kop te tikken..
Ik zal het nog een keer doen.

dankje voor je hulp :)
gr Tom
 
Laatst bewerkt:
Topic stamt uit december 2008. Beetje laat om daar nu nog op te reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan