• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help nodig by IF formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

obionenairobi

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Een vraag voor de Excel kampioenen :-)

Ik heb een Excel sheet met data afkomstig uit MSquery (data via ODBC link)
In dit Excel blad heb ik een de volgende kolommen:
kolom A met 2 mogelijke waarden - F en C
kolom B met daarin een numerieke waarde

Ik wil graag een formule om in kolom C de waarde uit kolom B als positief of negatief weer te geven.
Voorbeeld:
Indien een waarde van 100 in kolom B moet bij de F (van Factuur) de waarde als 100 verschijnen en bij de C (Credit nota) een waarde van -100

Hopelijk is dit mogelijk en kan iemand me hierbij helpen?

obionenairobi

Heb je deze al geprobeerd?
=ALS(A1="F";B1;-B1)

Succes

een + waarde kan je met een -1 vermenigvuldigen en negatief krijgen een - waarde kan je met -1 vermenigvuldigen en + krijgen

Bijlagen

@ Daniel,

Natuurlijk heb je gelijk, min en min is plus, maar -100 op een creditfactuur is toch betalen toch? Maar goed dat is aan obionenairobi wat hij wil.

@ snb

Zoals obionenairobi schreef:
Indien een waarde van 100 in kolom B moet bij de F (van Factuur) de waarde als 100 verschijnen en bij de C (Credit nota) een waarde van -100

bedankt allemaal voor de respons. Dank zij de formule van "ThankYou" is het allemaal gelukt.

Ik weet dat het misschien raar is om de credit als een minus te hebben maar als ik de positieve en negatieve verkoop wil sommeren om het uiteindelijke resultaat te willen zien moet de credit een negatief zijn

@thankyou

lees mijn reaktie eerst eens goed svp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan