Help nodig na virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Moosh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Moosh

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo allemaal, ik hoop dat er iemand is die mij kan en wil helpen.. ik zit met nogal wat problemen.
Het allerliefst kies ik nog niet voor een herinstall... Ik heb nu XP, heb de hoofdcd niet, wel al een Windows 7 cd klaarliggen.

Ik heb een virus gehad, en ik heb het idee dat ie nu weg is, maar mijn pc redelijk beschadigd. Als ik mijn pc gewoon opstart doet ie heel weinig nog, de ene keer sneller dan de andere. Vaak krijg ik bij bijna alles wat ik probeer: Onvoldoende systeembronnen om de aanvraag te voldoen met de bijbehorende exe. Bovendien is hij mijn ethernet kwijt, is mijn ingestelde LAN er niet meer, en kan ik dus geen verbinding maken. Een systeemherstel hoef ik al helemaal niet meer te proberen.

Momenteel ben ik online via Parted magic, op de ultimate boot cd, op dezelfde pc dus! Mijn netwerk wordt daar gewoon gevonden, zowel draadloos als bedraad. Verder weet ik eigenlijk niet goed wat ik er mee kan doen. Wel is het me gelukt ( en ik ben een groentje) om antimalwarespyware ( ja die ) te downloaden, via de bootcd op de harde schijf te zetten, en op windows te scannen. Daarna leek in elk geval alles schoon. ( security tool ook verwijderd)

Nu wil ik eigenlijk kijken waar de schade zit en hoe ik het verder kan oplossen natuurlijk... ik heb voor een heleboel GB aan muziek dat ik eigenlijk niet kwijt wil inclusief programma's die bij dit 2e handsje zat...

Iemand misschien tips vanuit Parted magics wat te doen, en natuurlijk voor jullie, waar zal ik beginnen?

OEHH ik zit nu al duimpjes te draaien...Hullepie

Als je met Parted Magic een 2e partitie kunt maken zou ik daar al m'n foto's en andere data naartoe verplaatsen (bij voorkeur een externe schijf) en dan meteen Win7 installeren op C:

Ik heb al een 2e partitie.. de D schijf staat alleen al helemaal vol met foto's. Als je/ jullie me zou kunnen uitleggen hoe ik een derde (?) partitie maak, en daar alles neer kan zetten wat ik wil houden, zou je merg helpen denk ik, want in dat geval is een herinstall keuze snel gemaakt...

Als ik jou was, zou ik zeer serieus een her installatie overwegen :)

Want, zo te lezen is het puur een software probleem, iets wat je natuurlijk op zou wilen lossen, echter .. Het installeren van Windows zelf is denk ik sneller dan het opzoeken van het euvel ;)

nou ben ik niet zo'n fan van herinstalleren.. ai ai ai... laat ik het zo zeggen, ik durf dat nog minder dan het probleem opsporen.. en voor mijn gevoel ben ik al erg ver gekomen.. ik heb het idee dat aangezien ik op op parted magic alles kan, inclusief downloaden van vanalles... en installeren op de c: maar misschien moet iemand me dan uitleggen wat het principe is van parted magic..

Bovendien van het maken van een backup van alles..bewaarde mail, programma's en alle muziek weet ik eigenlijk ook niet goed waar te beginnen... Als ik bijvoorbeeld mijn photoshop wil bewaren.. ( en andere programma's die er opzaten die ik echt niet kwijt wil) waar begin ik dan?

Mijn voorkeur gaat er niet naar uit, ook omdat ik een dvdtje heb van een windows 7 die wel legaal is maar ook niet meer officieel is geloof k.... ik kan in elk geval kiezen tussen home tot en met ultimate.... sja... wie weet raad?!

Ik heb al een 2e partitie.. de D schijf staat alleen al helemaal vol met foto's. Als je/ jullie me zou kunnen uitleggen hoe ik een derde (?) partitie maak, en daar alles neer kan zetten wat ik wil houden, zou je merg helpen denk ik, want in dat geval is een herinstall keuze snel gemaakt...
Nou als je al een 2e partitie hebt zoals je zelf aangeeft en ook al helemaal vol is dan kun je geen derde partitie aanmaken tenzij je nog genoeg vrije ruimte hebt op C: maar dan moet je ff aangeven hoe groot de schijf in z'n totaliteit is, hoe groot de partities nu zijn en de vrije ruimte op elk v.d. partities.

Bedankt trouwens voor de reacties tot nu... uitroepteken doet het nu niet dus dan maar even zo.....11111 Ik zal morgen verder lezen en uitzoeken

Fijne nacht!

Nou als je al een 2e partitie hebt zoals je zelf aangeeft en ook al helemaal vol is dan kun je geen derde partitie aanmaken tenzij je nog genoeg vrije ruimte hebt op C: maar dan moet je ff aangeven hoe groot de schijf in z'n totaliteit is, hoe groot de partities nu zijn en de vrije ruimte op elk v.d. partities.

Ooh... nou ik heb 160 GB op de C: waarvan 120 ongeveer ongebruikt.
de D: is ( gokje )6 GB waarvan 1 ongebruikt. ( redelijk vol dus)

Kan ik daar wat mee??

Nou, tot morgen....

Ja dan houdt het ongeveer op.Wat je zou kunnen doen is een externe harde schijf kopen (paar tientjes) daar al je foto's en andere data naartoe verplaatsen en dan een schone installatie van Win7.
Tip: Maak je C; partitie niet groter dan +/- 50GB gebruik de overgebleven ruimte voor je 2e partitie en verplaats je "Documenten" (en afbeeldingen,muziek e.d.) naar je 2e partitie.
DocsVerplaatsen.JPG

Bedankt voor de tips. Ik ga mijn hoofd er eens over breken. Net nog geprobeerd om in de normale modus iets te kunnen.. Na een paar minuten wordt ie al traag en kan ik bijna niets meer .... ik krijg rundll foutmeldingen, en dat de netwerkkaart niet gevonden wordt, iets wat ik raar vind aangezien internet via parted magic gewoon kan en een netwerk op alle manieren gevonden wordt. Heeft iemand daar nog een verklaring voor?

Hoe kan ik mijn photoshop, cooledit etc programma's redden?
Ik heb een externe schijf, dus ik kan wel schuiven met belangrijke dingen... Ik heb ergens gelezen dat een schone install niet mogelijk is van xp naar 7. klopt dit? ( een schone install is toch met behoud van programma's ? )

Foutje,je kunt geen upgrade doen van Xp naar win7 (dan zou je je bestanden behouden)
Een schone installatie kan altijd maar dan ben je ook je bestanden en programma's kwijt,als je niet e.e.a. gebackupt hebt.
Als je de exe-bestanden van je programma's niet meer hebt kun je die niet backuppen als je de serienrs. niet meer hebt heb ik daar wel een progje voor. klik

Hahah, ik zie ineens in jouw ondertitel waarom je zo voor herinstall bent :thumb:
Persoonlijk kan ik nog helemaal niks met windows 7, het is net alsof ik al wat vastgeroest ben in de klassieke weergaven. Nou ja.. verandering van spijs... tenzij iemand nog een XP ceedeetje heeft liggen?

Dus als ik je goed begrijp zijn de exe bestanden het belangrijkst om te backuppen (incl eventuele serienummers)
Ik hoop dat ik dat programmaatje van jou nog draaien kan in de gewone windows...

Ik had idd al elders gelezen dat 7 over XP lastig gaat worden zonder goeie backup...

Waar ik wel een beetje bang voor ben is mijn netwerkkaart. Dtecteerd de nieuwe windows deze weer?

Welke versie zou je me trouwens aanraden, ik heb een dvd met alle soorten windows 7?

Pff ik hoop dat alles gaat passen op mijn externe schijf.... Dit wordt nog een hele klus

Nee ik ben niet persé voor een herinstall. (heb zelf een dualboot met XpPro en Win7 Ultimate) en aangezien ik altijd een fan van Xp ben geweest (Vista overgeslagen) moet ik zeggen dat ik nog sporadisch Xp opstart (doe 'm niet weg omdat ik er geen afscheid van kan nemen en sommige software heb die niet geschikt is voor Win7-64) De nieuwe Windows heeft de meeste nieuwe drivers aan boord ik zou wel even Windows Upgrade Advisor draaien om te kijken waar de minpuntjes liggen.
De netwerkkaartdriver zou ik voor de zekerheid wel downloaden en op usb-stick zetten voor het geval dat,dan kun je tenminste internet op.Evt. ook de chipsetdriver van je moederbord.

Laatst bewerkt:
hey dank je wel... beide dingen gedownload, echter heb ik voor beide ook een internet verbinding nodig.... windows7 check heb ik pas geleden nog gedaan op pcpitstop, toevallig... moest niet echt een probleem zijn... sjaa, en de driver van de netwerkkaart is niet te vinden kennelijk of de kaart zelf... en de chipset van mijn moederbord ken ik niet.. eigenlijk word ik iets moedelozer nu... ik ga als ik voordat ik begin een goed lijstje maken van thing's to do before herinstal.
:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan