Help nodig om schade te herstellen na virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

janjansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Hoi hoi,

Ik heb nog 3 problemen die ik niet kan oplossen nadat ik geinftecteerd ben van
General.EHQ .
Wel gevonden door AVG, maar toch schade aangericht.

Probleem 1:
Help en ondersteuning werkt niet meer.
Bleef maar via internet General.EHQ en/of JS/Download.agent binnenhalen.
AVG gaf wel melding.
HELPCTR.EXE verwijdert en daarna weer teruggezet.
Geen virus meer, maar “Help en ondersteuning” werkt niet meer.

Probleem 2:
Mijn harde schijven kan ik niet meer direct benaderen via “Mijn computer”.
In het contextmenu zijn de teksten bij “openen” en “verkennen” veranderd in symbolen (alleen bij mijn Harddisks, de rest is ok).
Via dubbelklikken kom ik in het "openen met" schermpje en kan ik wel “internet explorer”kiezen om mijn HD te openen.
Het vinkje om dit altijd te doen is echter uitgegrijst.

Probleem 3:
Zoeken op mijn CD drive
Als resultaten worden de gevonden files gegeven met een verwijzing naar:
C:\Documents and settings\Eigenaar\Local Settings\Application Data\Microsoft\Cd Burning\...
Ipv E:\ .....

De Cd burning directory bestaat niet op mijn HD.
2 entries in het register gevonden & veranderd in E:\, maar probleem is er nog steeds
Ps: Mijn cd drive is wel overal normaal zichtbaar als E:\

Elke hulp is welkom

cheers

Dit is niet de oplossing, maar in zo'n geval ben ik er gauw mee klaar. Gewoon opnieuw installeren. Ben je wel een paar uur zoet mee. Maar ja, nou zit je je ook uren te ergeren.

Een andere optie, probeer eens systeem herstel van een paar dagen geleden.

grts

niet helemaal wat ik zocht :-)

Thanx voor de snelle response.
Echter:
systeemherstel is ook verziekt geweest. Heb dus gelijk uitgezet om toekomstige schade te voorkomen (en nu weer aangezet).

Herinstalleren lukt niet: Het is zo'n voorgeinstalleerd ding met recovery op de D: schijf. (wat niet wil starten)
De recovery CD start niet omdat er een nieuwere versie op mijn pc zou staan (ik denk dat servicepack 2 de boosdoener is.)
Altijd leuk om daar op zo'n moment achter te komen

Leg eens ff uit hoe je die recovery dan start. Hopelijk toch niet vanuit windows zelf.

recovery

Hoi hoi,

Ik zou liever terug gaan naar mijn originele probleem ipv af te dwalen naar mijn recovery capaciteiten ;-)

Ben ik met je eens. Je start een topic en eigenlijk moeten we daar op antwoorden. Maar ik moet je tegelijkertijd wijzen op het feit dat een herinstallatie/terugzetten image op dit moment wel de enige juiste optie is. Als je OS verziekt is door een virus en je merkt daar gevolgen van, dan is een andere optie praktisch ondenkbaar. Erg vaak blijft het probleem bestaan of gaat het van kwaad tot erger.

Ik adviseer je dan ook om niet te gaan proberen dit te repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan