• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

help nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

slyness

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2005
hello allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zit met een vraag hier over excel..

Als je bij een oplossing een keuze moet maken tussen systeem A en of systeem B aan de hand van de IF-functie... hoe moet dat dan gedaan worden?

Kan iemand mij misschien effe hiermee helpen

Tja, je vraag is niet duidelijk. Voorbeelden:

=If(A10<30;"systeem A";"systeem B")

als cel A10 een waarde bevat die kleiner is dan 30 laat dan zien de tekst systeem A anders de tekst systeem B.

Nog vragen dan graag wat verduidelijking.

okey, sorry wat duidelijker

ik heb hier vier kolomen, kolom A met aantal kilometers, Kolom B met constante kosten, kolom C met variabele kosten, Kolom D met totale kosten. Kolommen B,C en D Vallen onder Systeem A...

Kolomen E, F en G(systeem B) bevat hetzelfde als systeem A.
Kolom H met het verschil, kolom I met keuze A of B.

Nou de vraag is bereken het indifferentiepunt met behulp van het invulmodel en geef in KOLOM I met de IF-functie aan of de keuze op systeem A dan wel systeem B valt...

... Ik hoop dat dit nu wel een beetje duidelijker is...Ik snapt er nix van

Hoi Slyness,

... Ik hoop dat dit nu wel een beetje duidelijker is...Ik snapt er nix van

Tijd voor een andere studie???? :p

Zonder gekheid.

In kolom D en G staan de totale kosten. Degene met de laagste kosten, dat systeem moet gekozen worden, dus:
=IF(D11 < G11;"A";"B")
Kennelijk is < G een code voor dit forum.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Zoiets...

IF(D11*G11;"Systeem A";"Systeem B")

*vervang het sterretje door het kleiner dan teken. Daardoor is ook het vorige bericht niet aangekomen.

Guido

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan