Help nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fire241

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Hallo,

(Ik heb Windows Vista)

Ik heb een probleem:

Mijn broer kan mij 24/7 in de gaten houden via het internet wanneer ik er ook op zit. Hij kan precies zien wat ik doe en met een programma (geen idee welk) kan hij zelfs mijn muis controleren en mijn computer afsluiten met PowerOff. Ik kan niet op een ander internet gaan, omdat alles in onze buurt beveiligd is.
Heeft iemand een oplossing?
Ik heb van een vriend gehoord dat je via een bepaalde manier op een systeem account kan, dan staat er in je start menu niet je naam maar: System. (voor deze manier ga naar: http://www.kjt.org/node/17605
Heeft iemand een idee hoe ik zijn internet controle kan vermijden of weet iemand of ik via het System account daar geen last van heb ?!?

Alvast Bedankt !

Fire241

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Wat dacht je van dit probleem met je ouders en je broer te bespreken dat zou ik als eerste eens ondernemen.

Wellicht gebruikt hij iets als VNC of Logmein. Als je hem wilt foppen:

- Hirens boot disk downloaden en even het wachtwoord van het windows account resetten
- nieuw account aanmaken
- Eventueel nog de remote access programma's verwijderen

Hoi,

Ik zou dan moeten weten welke programma er geïnstalleerd is door jouw broer.
We kunnen hier achter komen door te kijken naar de opstartlijst (want ik denk dat dit met windows mee opstart). Ik gebruik altijd ccleaner om de opstartapplicaties uit te schakelen/ te bekijken. ccleaner kun je met deze link downloaden.

Als je ccleaner geïnstalleerd hebt dan open je deze en klik je links in het scherm op "Gereedschap", dan in de balk ernaast zie je "Opstarten" staan, klik hier op.

Je ziet dan een lijst met programma's staan die met windows meeladen. Als je dit lijstje eens hier opsomt dan kunnen we eens kijken wat er aan de hand is.

Laatst bewerkt:
@Modag

hallo Modag,

ik had ccleaner al en hier volgt de lijst van de programma's die opstarten tijdens het opstarten:

-Smpcsys (iets van Packerbell, dat is mijn laptop)
-Windows Defender
-SynTPEnh
-PCMagent
-CLMLserver
-Playmovie
-Comodo Internet Security
-COMODO
-CPA
-Microsoft Office.ink

dat is het, ik hoop dat je hier iets aan hebt

Fire241

Vandaag startte mijn broer zijn pc en ik keek op zijn bureau-blad wat daar allemaal stond, daar stond o.a. remote desktop, op internet heb ik gelezen dat je hiermee mensen in de gaten kan houden.
heeft iemand nu een idee hoe ik dit kan omzeilen?

Alvast bedankt!

Hoi,
windowstoets + pause/breaktoets
systeembeveiliging>externe verbindingen en vink de optie uit "verbindigen met hulp op afstand toestaan"
Iets verder naar beneden vink je aan: "geen verbindigen met deze computer toestaan"
Afhankelijk van welke rechten je op je pc hebt kun je dit veranderen, als je broer aan je pc heeft gerommeld zou het wel eens kunnen zijn dat je het niet kunt veranderen.

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger

Hallo,
bedankt voor je tip:thumb::thumb: ik hoop dat het werkt:)

En anders met de botte bijl: gegevens backuppen en een verse installatie. Wachtwoord erop en klaar (alhoewel een wachtwoord met Hiren's ook wel weer te kraken is). :thumb:

Boot wachtwoord

En anders met de botte bijl: gegevens backuppen en een verse installatie. Wachtwoord erop en klaar (alhoewel een wachtwoord met Hiren's ook wel weer te kraken is). :thumb:

Als je wilt dat hij je wachtwoord niet kan kraken zou je in de bios kunnen proberen een Boot wachtwoord in te stellen! voor dat je pc dan opstart vraagt hij om een wachtwoord!
nou zijn deze ook wel te kraken maar veel moeilijker. suc6:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan