• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help!!!! Nulwaarden?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

smittemans

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Kan het zo zijn dat excel nulwaarden en lege cellen (middels "") als hetzelfde ziet? Kun je dit instellen ofzo?

Ik heb namelijk mijn formule in een lege nieuwe werkmap gezet en daar doet mijn formule het wel?!?!?

Help!!!!!
Bedankt alvast

Ik heb namelijk mijn formule in een lege nieuwe werkmap gezet en daar doet mijn formule het wel?!?!?

Das mooi! In wat voor een werkmap werkt je formule niet dan? En wat voor een formule is het?

Smittemans,

Als je middels b.v. de ALS functie aangeeft dat de cel een nul moet weergeven dan zie je inderdaad een nul en is de waarde in de cel ook nul. In het geval dat de cel leeg moet blijven (inderdaad door "" in de formule te zetten) moet de cel leeg blijven en geen nul weergeven.

Groeten,

Even een nadere uitleg

Zie bijgevoegde plaatjes:

plaatje planning:
de formule staat in cel CL7

plaatje weekstaat:
de formule in cel CL7 verwijst naar cel Z7. In deze cel staat 0 dus eigenlijk moet het resultaat in cel CL7 ook 0 zijn, echter dit komt er niet uit........

Die formule klopt toch gewoon? Aan alle voorwaarden is voldaan (Z7=0, CF7<=CL6, CL6<CG7) Dus krijg je de waarde als waar: CK7/(CH7-BZ7). Ik kan alle celwaarden niet zien maar ik neem aan dat hier dan die 5.2 uit komt.

OVerigens heeft de 2e Als formule geen waarde als onwaar.

Je voldoet in de formule aan de voorwaarde dat cf7<=cl6 en cl6<cg7 dus gaat hij uit rekenen ck7/(ch7-bz7).
Ik weet niet wat er in bz7 staat (dat zal wel 5 zijn), dus komy er 5,2 uit.

maar de eerste ALS functie moet toch eerst bekeken worden.

Dus ALS ZF=0, waarde als waar dan de 2e ALS functie, waarde als onwaar dan het resultaat Z7.

ZF=0 dus waarom doet hij dan de 2e als functie en geeft hij niet 0 als resultaat van Z7??

is het een algemene excel instelling?

als ik de formule in een nieuwe werkmap kopieer dan geeft hij wel als resultaat 0 ??

Bedankt alvast voor het meedenken....

1e alsfunctie is waar, dat zeg je zelf.
De waarde als waar van de 1e alsfunctie wordt dus gekozen. Deze waarde is de 2e alsfunctie. Die is ook weer waar dus wordt daarvan de waarde alswaar gekozen.

Dus ALS ZF=0, waarde als waar dan de 2e ALS functie, waarde als onwaar dan het resultaat Z7.

Je zegt nu dat de 2e alsfunctie onwaar is, maar volgens mij is die waar.
En omdat je in de 2e alsfunctie geen waarde als onwaar hebt gegeven zou als de alsfunctie onwaar is de totale uitkomst ONWAAR moeten worden.

als ik de formule in een nieuwe werkmap kopieer dan geeft hij wel als resultaat 0 ??

Kopieer je alle genoemde cellen ook mee? Als daar alle cellen leeg zijn zou het heel goed kunnen dat je uitkomst 0 is

ik heb de formule aangepast, echter moet volgens mij de uitkomst 0 zijn maar dat is het niet. het lijkt erop dat in excel "" hetzelfde is als 0....is dat zo?
zie bijgevoegde plaatjes.

Bijlagen

Kijk eens bij extra --> opties op het tabblad weergave of nulwaarden is aangevinkt.
Indien dit niet het geval is zullen cellen met de waarde nul niet worden weergegeven.

Aan je berekening is niets fout, als ik hem overtyp krijg ik er inderdaad nul uit. Het enige wat ik kan verzinnen is dat berekenen op handmatig staat waardoor de cel niet bijgewerkt wordt.

Indien je de inhoud van Z7 delete gebeurt er waarschijnlijk niets ?

Wat je nog kan proberen is de werkbalk formule controleren te activeren, in cel CL7 te gaan staan en dan met het knopje 'formule evalueren' stap voor stap te kijken waar je formule fout gaat.

Beste Arjee,

ISLEEG is inderdaad de oplossing voor mijn probleem!

Onwijs bedankt, wellicht tot een volgende vraag

Smittemans

Your welcome. En toch vinnik het vreemd. Het zou volgens mij namelij niet uit mogen maken. Maar goed, jij kunt verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan