• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help: Nummers omzetten in tijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvbakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Dames & Heren,

Kan een van u mij wellicht uit de brand helpen? Ik heb een bestand met begin en eind tijden in numerieke format (dwz 1722 ipv 17:22). Nu wil ik dit graag omzetten naar tijdsnotatie, maar als ik dit doe komt er 0:00 te staan.

Ik heb in het forum wel een half antwoord gezien, maar hier weet ik als leek geen raad mee of het werkt niet (zoals delen door 2400)!!! Wie kan mij please helpen??

Veel dank alvast!!!

Groet

Christiaan

Kan de functie tijd je niet helpen ? Samen met de functies links en rechts, ik weet niet hoe je tijden allemaal worden weergegeven (is 7.00 uur s'morgens 0700 in je sheet ?) misschien kom je er wel met een beetje spelen anders zet een voorbeeldbestandje hier neer en lossen wij het wel op :D

Bijvoorbeeld in cel A1 staat 1722 in cel B1 komt dan =TIJD(LINKS(A1;2);RECHTS(A1;2);0)

Een methode

Het kan wellicht sneller en slimmer :shocked: toch geef ik je deze benadering :
stel 1722 in a1
formule in kolom b : =TEKST.SAMENVOEGEN(LINKS(A1;2);":";RECHTS(A1;2)) : 17:22 :)
mvgr

Christiaan

Nog een optie: =(LINKS(A1;2))/24+RECHTS(A1;2)/1440
opmaak aangepast :mm

Dank!!

Beste heren,

hartelijk dank!!! Korten ik heb de jouwe ingepast en werkt perfect,

Vele malen merci

Christiaan

Zou je aub de vraag op opgelost willen plaatsen?, zo behouden we het overzicht op welke er nog beantwoord moeten worden

Thanks,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan