help - opeens geen internettoegang meer mogelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

idlewild

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik heb een inbelverbinding via Zonnet. Ik krijg wel verbinding maar kan geen webpagina's meer oproepen. Het ligt niet aan zonnet want ik bel nu ook in met de computer van mijn huisgenoot op hetzelfde nummer naar zonnet.

Op mijn computer zegt IE: geen server gevonden
Opera zegt: network problem
dus het ligt ook niet aan de browser

Dit probleem heb ik sinds ik een automatische update van ZoneAlarm heb gedownload / geinstalleerd (denk ik). ZoneAlarm Pro Alert zegt nu:

* The firewall has blocked internet-accfess to your computer (NetBIOS Name) from 151.205.66.11 (UDP Port 50742)

en ook:

* The firewall has blocked internet-accfess to your computer (TCP Port 445) from 62.59.217.166 (TCP Port 3632 (TCP Flags: S)

maar ik heb ZoneAlarm uninstalled en dat heeft niet geholpen, ik heb ZoneAlarm toen weer opnieuw geinstalleerd en dat heeft niet geholpen. Ik heb IE 6 gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd en dat heeft niet geholpen.. ik weet het echt niet meer..

het zal wel een of andere instelling in Windows 2000 ofzo zijn maar ik weet niet wat ik moet veranderen..

ik hoop dat iemand mij kan helpen?!

bij voorbaat dank

A.

Je hebt geen router tussen je modem en de computer.
Vandaag ook zo'n probleempje bij een ander en daar was de router de boosdoener.
Even een reset en de klus was gereed.:)

als dat het probleem is... welke concrete stappen moet ik dan nu ondernemen want dat is me nog steeds niet duidelijk?

Als je er een router tussen hebt zitten reset deze dan.
Vaak aan de achterzijde een klein knopje wat je moet indrukken met een paperclip of zoiets.

dit lijkt kansloos

ik heb er al twee mensen naar laten kijken die er meer verstand van hebben maar die kunnen het probleem niet vinden..

ik heb volgens mij geen router - dus ook niks te resetten - ik heb een interne modem met de juiste driver en ik kan gewoon inbellen maar er lijkt een TCP/IP protocol te missen of iets dergelijks

ik heb zelfs windows 2000 al opnieuw geinstalleerd en alle aanverwante programma's maar niks helpt.

als niemand het weet geef ik het op.

Probeer dit eens even:

Quote:

U kunt testen of het tcp/ip protocol (benodigd voor netwerk en internet) werkt op de probleemcomputer door de computer zelf, ofwel localhost of 127.0.0.1 te pingen.
U stuurt in feite een datapakketje naar het TCP/IP protocol op de computer zelf en kijkt of u antwoord krijgt van het protocol. Om uw eigen computer te pingen kiest u start > run (uitvoeren) en typt u "cmd" (zonder aanhalingstekens). Als u op enter drukt krijgt u de command line van Wndows (Bij Windows XP en Windows 2000 is de command-line een emulatie van het vroegere DOS, maar dat terzijde).
In de command prompt typt u ping localhost of ping 127.0.0.1. 127.0.0.1 en localhost is hetzelfde. Het betekent allebei 'deze computer' alleen localhost is de naam en 127.0.0.1 het ip adres dat daarbij hoort. Verwar 127.0.0.1 niet met het netwerk ip van uw computer (192.168.xxx.xxx). 127.0.0.1/localhost staat vast en wordt alleen op de computer zelf gebruikt.

De output van ping localhost of ping 127.0.0.1 moet er als volgt uitzien.

Als localhost pingen niet of slecht gaat (TTL expired in transit, of request timed out bijvoorbeeld) dan is er iets mis. Een manier om dit op te lossen is soms om het tcp/ip protocol opnieuw te installeren.

TCP/IP opnieuw installeren
In Windows XP en Windows 2000 kunt u via de command prompt tcp/ip opnieuw installeren.
Kies start > run(uitvoeren) > "cmd" en type in de command line:

netsh int ip reset resetlog.txt

Unquote

ik heb het geprobeerd en dit is het resultaat:

>ping 127.0.0.1.

> Pinging idlewild (127.0.0.1) with 32 bytes of data:

reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=128

Ping statistics for 127.0.0.1:
Packets: Sent=4, Received=4, lost=0 (0% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum= 0ms, Maximum = 0ms, Average= 0ms

--------

dus valt hier het probleem uit af te leiden?

N.B.

als ik typ: netsh int ip reset resetlog.txt

zegt de pc:

> The following command was not found: int ip reset resetlog.txt

help!

Gezien het feit dat je 0 lost hebt mag je er van uit gaan dat je tcp/ip protocol accoord is.Dit was namelijk genoemd als mogelijke oorzaak.

Wellicht moet je dew firewall beveiliging eens even uit zetten en kijken of je dan wel kunt werken.

Verder zou je nog even kunnen proberen een ping opdracht te geven naar bijv de helpmij site maw:

ping www.helpmij.nl dus op www

Vervolgens komt er een ip nr van de site en dan doe je:

ping (dan het ip nr)

Zo kunnen we even kijken of het een dns probleem zou kunnen zijn.

Ik ga er vanuit dat je gewoon per telefoonlijn bij Zon inbelt en dat de modem in je computer zit.

ZoneAlarm Pro heb ik er allang afgehaald. Ik ben me niet bewust van eventuele andere firewalls.

c:\> ping www.helpmij.nl
of ping een andere www......

krijg ik te lezen: Unknown host www.....

c:\> nslookup server

krijg ik te lezen: Can't find server name for adress 62.58.50.5
en hetzelfde voor adress 62.58.50.6
Server: Unknown
No response from server

c:\> ping 62.58.50.5 / ping 62.58.50.6

krijg ik gewoon reply met 0% loss

MAAR IK KAN NOG STEEDS NIET OP INTERNET!! snik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan