[help] OS wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke, poging #3:
Er ontbreken een aantal files in system32 folder, ik ******* er een 3de windows op, log op de 2de, copy de files die missen van de 3de naar de eerste en probeer dan op de 1ste te loggen

Als ik jou was zou ik eerst met een live CD proberen je documenten, foto's e.d. te kopiëren naar een externe HD. Vervolgens kun je daarmee proberen je registerbestanden in Windows/system32/config te herstellen door ze over te kopiëren vanuit een map met herstelpunten.

Lees eerst zorgvuldig dit http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=221571

Let op de toelichting van DUTCHPHOTO over het verschil tussen Recovery en Repair. Als ik het goed heb begrepen, kun je het beste eerst een Repair doen van het bestaande systeem, DUTCHPHOTO vermeldt:
"Wil je dus een bestaande windows installatie repareren moet je zeker niet op die "R" uit het eerst plaatje drukken. Optie "R" uit het tweede plaatje is dus de enige juiste."

Zie verder bijv. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1399363#1399363

Laatst bewerkt:
well, het lag niet aan die files op t moment dat ik de betreffende xp nu boot, boot hij wel, maar wann eig het loginscher zou moeten komen word het zwart en komt er niks meer.

Weet er iemand waar/in welk bestand de gebruikersaccountgegevens staan opgeslagen? want dan kopier ik die naar de nieuwe windows, vervang de oude windows dan met die nieuwe en dan kank er weer in komen om mn spullen te back-upen, daarna her-instaleer ik windows.

Probeer eens of je met een live sessie, met bv ubuntu je spullen kan backuppen.
Dus de cd branden, daarna opstarten via de cd en een livesessie draaien.
Vanuit ubuntu kun je normaal gezien je windows partities ook benaderen.

het probleem is niet dat ik er niet bij kan, het probleem is dat als ik ze probeer te kopieren/openen er staat dat de toegang gewijgerd is.

het probleem is niet dat ik er niet bij kan, het probleem is dat als ik ze probeer te kopieren/openen er staat dat de toegang gewijgerd is.

Ook vanaf linux?

Hij doet het nog steeds niet, ik probeer ubuntu er op te zetten, maar kan dan nog steeds niet bij mn files komen >.<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan