HELP! PC boot niet meer na uitschakelen Hyper Threading

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Hallo!

Ik heb een Gigabyte GA-EX58-UDR3 rev. 1.6 moederbord met daarop een zeer oud BIOS. Ik wilde de BIOS gaan updaten in het kader van een algehele (hardware) upgrade van mijn pc. In de handleiding van het moederbord staat dat het BIOS kunt upgraden via @BIOS, maar op de website van Gigabyte las ik dat je dan eerst Hyper Threading in je BIOS moet uitschakelen. Na wat gezoek op internet las ik hoe je dat moet doen. Via M.I.T. -> Advanced CPU Settings kun je Hyper threading uitschakelen. Dat heb ik dan ook gedaan, vervolgens via F10 opgeslagen en eruit gegaan en toen wilde de pc niet meer opstarten, in die zin dat hij in een soort bootloop terecht komt. Ik hoor de klik van het inschakelen van de pc, ik hoor de HDD opspinnen en meteen daarna weer een klik waarin de pc zichzelf uitschakelt, waarna dit proces weer van voren af aan begint. Tijdens dit proces blijft mijn scherm zwart dus ik kan niet eens bij mijn BIOS om de boel weer in te schakelen.

Help! Iemand een idee?

Kast openschroeven, BIOS batterijtje er uit halen, een minuutje of wat wachten, batterij terugplaatsen. Heeft mij pas het aanschaffen van een nieuw moederbord bespaard. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan